Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: keuhkoleikkaus

Hei!
Minulta löydettiin alimmasta kylkiluusta kova pahkura, joka on ollut jo ainakin puolitoista vuotta. Ensiksi lääkäri sanoi (1,5 vuotta sitten), että on synnyinen epämuodostuma ja sen kipeydyttyä jumpassa, menin uudelleen lääkäriin ja otettiin keuhkokuvat. Nämä olivat normaalit ja pattia ei näkynyt kuvassa koska ei ollut luuta. Menin ortopedille, joka uskoo sen olevan normaalia rustoa (joku liitin), joka on vain erilainen kuin toisessa kylkikaaressa ja kipeytyy koska nämä rustot alkavat ikäänkuin luutumaan parinkympin jälkeen eivätkä ole enää niin elastisia. Hän sanoi, että on aika varma, ettei ole mitään vakavaa, mutta menen kuitenkin ultraan varmistamaan asian. Olen lukenut keskusteluja täällä jonkin verran ja muualta hankkinut tietoa ja sain käsityksen, että diagnoosin teko näissä rusto/luusyövissä on ollut hankalaa, johtuneekohan niiden harvinaisuudesta.. Olisi mukava, jos joku joka tietää näistä asioista enemmän voisi valaista minua ja kertoa voiko ultraäänessä erottaa normaalin ruston ja kasvaimen? Pitäisikö minun vaatia koepalan ottamista? Patti on kuitenkin selvästi erottuva, noin kolmen herneen kokoinen ja kipu ihmetyttää. Kysyin syövän mahdollisuudesta ja lääkäri totesi, että ne ovat näissä niin harvinaisia, tuskinpa sinulla sitä on. Kysyinmyös koepalan ottamisesta ja hän sanoi, että ei kannata alkaa siihen, kipeytyy vain lisää. Minusta hänen selitykset olivat outoja. Miten sinulla diagnosoitiin? Olen huolestunut. Kiitos kovasti mahdollisista vastauksista ja voimia syksyyn!
annaleena | 20.10.2007 klo 00:39:53