Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Ainahan se on mielessä...

Hei!

Ainahan se on mielessä mutta siihen kuinka hallitsevan sijan syöpä mielessä ja elämässä saa - siihen voi itse vaikuttaa.
Olen nyt elänyt 8 vuotta ensimmäisestä leikkauksesta ja syövän uusiminen ilmeni syksyllä 2005. Vuosi 2006 menikin sitten täysin leikkauksissa ja hoidoissa. Ensimmäisen leikkauksen jälkeen (1999) olin "paniikissa" ja pelkäsin pahinta kauan aikaa.
Vuosien varrella kontrolleista ja syövästä tuli osa elämääni. Niinpä uudellen sairastuminen ei ollut niin kova pala (etenkin kun lääkäritkin varoittivat syöpätyyppini uusiutumisriskeistä).
Olenkin nyt syövän kanssa "sinut" enkä pelkää kuolemaakaan. Itsestäni tuntuukin että olen nyt psyykkisesti kaikkein vahvimmillani elämäni aikana.
Uskon, että syövän hyväksyminen omaan elämäänsä tuo tyyneyttä ja vapauttaa energiaa paranemiseen ja sinnikkyyteen. ITse olen todellinen jääräpää ja tuo hyväksyminen on tullut vuosien mittaan.
En minä eikä kukaan mukaan teistä halunnut syöpää elämäänsä, mutta me ei voida sille mitään - se on ja pysyy osana elämäämme.
Tsemppiä kaikille ja toivottavasti ylläolevasta olisi jollekin jotakin apua. Mielelläni autan teitä.
PS: Olen nyt 38-vuotias nainen.
kikiki | 17.1.2007 klo 17:18:10