Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Ainahan se on mielessä...

Hei Kikiki!

Kerroit sairastuneesi uudestaan, mikä syöpätyyppi sinulla on
todettu?

Minulla todettiin lobulaarinen rintasyöpä 4,5 vuotta sitten. Ensin tehtiin osapoisto ja kuukauden kuluttua kokopoisto em. syöpätyypin vuoksi. Vartijaimusolmukekartoituksessa kainaloimusolmukkeet olivat puhtaat, joten säästyin kainalon tyhjennykseltä.

Kontrolleissa olen käynyt 1/2 vuoden välein ja ensi kesäkuussa seuraava kontrolli, jonka jälkeen kontrolliväli pitenee vuoteen. Ilmenikö sinulla joitain oireita uusiutumisen myötä ja missä sinulla uusiutunut kasvi löytyi?

Lääkärit ovat myös minulle kertoneet, että syöpätyyppini on sellainen, että voi tulla myös toiseen rintaa. Aina ei edes
näy mammografiassa eikä ultrassakaan. Syöpäni näkyi onneksi
kuitenkin mammografiassa. Eräs röntgenlääkäri totesi, että
jos toiseen rintaan tulee, niin voi käyttäytyä samalla tavalla
eli näkyisi mammografiassa ja ultrassa, vaikka lobulaarinen onkin.

Syöpään sairastuminen on ollut iso rupeama elämässä ja olen myös kokemuksistani kertonut tällä keskustelupalstalla. En-simmäiset 1 1/2 vuotta syöpä pyöri mielessä melkeinpä päivittäin, mutta nyt viimeisen 2,5-3 vuoden aikana elämä on voittanut ja olen nauttinut elämästä.

Tilanne muuttui 11/06, kun tyttärelläni löydettiin kasvain muun leikkauksen yhteydessä 11/06 lopulla. Kaikki pelot ja ahdistus palasi tietysti mieleeni ja hänen tutkimustulosten odottaminen on ollut henkisesti raskasta.

Hänet on kuvattu ja tänään oli vielä suolitähystys ja siinä varmentui, ettei kasvia ollut muualla eli kasvi on nyt leikkauksen myötä pois. Tämä päivä on ollut elämäni onnellisin päivä! Olen KIITOLLINEN! Optimistina jatkan elämää uudella työsarallani, olen virkavapaalla entisestä työstäni.

Toivotan kaikille kanssasisarille voimia ja uskoa elämään!

Kevätaurinko jo paistaa ja kesäkin on tulossa!

iirisrukka | 18.1.2007 klo 00:25:39