Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: : Re: Re: Re: Re: Huomenta kaikille tähän päivään!
Jihuuuuuuu, tänään kontrolliverikoe tokan CEFin jälkeen ja arvot ei ole koskaan olleet näin hyvä väliverikokeissa: neutrofiilit 1.29, kok.leuk. 1.7, Hb kyllä edelleen matala, 103 mutta on se matalampikin ollut. Tuntuu niin hyvältä että voisin vaikka luovia vastatuulessa sinne saarelle ja hoidella jokaiset vendat omine nokkineni vaikka onkin fyysisesti raskasta:) Ja soutaisin tarvittaessa vaikka molemmilla käsillä, "vilttiketju" saa hyvällä omalla tunnolla vaan köllötellä kannella ja laulaa loilottaa!:)Eilen olin veljen pojan synttäreillä ja loputkin haperot hiukset ajettiin pois, siis täyskalju. Laitoin silmälasit äsken päähäni ja ne mustine sankoineen näyttivät aika hurjilta päässä, sopisin hyvin johonkin trilleriin psykopaatiksi;) Poikakin, joka sentään on lasit monta kertaa päässäni nähnyt, katsoi minua tosi kieroon ja kysyi: mitä sulla on päässä, näytät ihan mieheltä!;) Minusta se on lähinnä hauska vitsi. Hiusten lähteminen ei ole ollut yhtään rankka juttu, lähinnä on naurattanut se look joka on kulloinkin ollut kun ensin oli kamala karvanlähtö, sitten ajettiin siiliksi ja sitten siili kasvoi päälaelle lähes irokeesiksi (tosin lyhyeksi sellaiseksi) ja oli ihan haperoa ja sivuilta kalju, sitten pistettiin kaikki pois ja ensimmäisenen mielikuva peiliin vilaistessa että olisin päässyt varmaan Schindlerin lista-leffaan keskityleiriläistä näyttelemään =:-o
Kirjasin taas ylös mitä äsken luin viesteistänne ja halusin kommentoida:
Tässä ja nyt; todella kurjaa kuulla juuri valmistuneesi ammattiin jonka harjoittaminen tuntuu olevan uhattuna. Toivon että kätesi toipuu leikkauksesta siihen kuntoon ettei aiheuttaisi ongelmia millään elämän alueella. Jos kuitenkin se häviävän pieni mahdollisuus toteutuisi ja kätesi ei palautuisi siihen kuntoon että voit jatkaa hierojan töitä, on sinun mahdollisuus kouluttautua - jälleen kerran - uuteen ammattiin Kelan tai vakuututyhtiön kustantamana. Tähän tarvitaan toki lääkärin lausunto siitä, ettet terveydellisten rajoitteiden vuoksi kykene jatkamaan nykyisessä ammatissasi, eli siis työkyvyn arviointi. Työvoimatoimistossa on kuntoutusneuvojia, jotka selittävät kaikki mahdollisuutesi sinulle juurta jaksain, kannattaa varata aika ja käydä kuuntelemassa mitkä ovat mahdollisuutesi. Jos uuden ammatin valintaan tarvitset apua, saat saman katon alta myös ammatinvalintapsykologin palvelut. Tämä on erittäin varteenotettava vaihtoehto ja usein kun kartoittaa kaikki mahdollisuutensa, pystyy elämään ehkä hieman helpommin hengittäen koska on tietoinen, että kävi asiassa niin tai näin on niihin aina ratkaisu olemassa, ei jää tyhjän päälle. Mutta ajatellaan positiivisesti että kätesi tulee kuntoutumaan ja saat vielä tuhannet lihakset "leivottavaksi" elämäsi aikana!:) Ihanaa että sädehoitosi on lopussa. Käsittääkseni sekin rasittaa/turvottaa/jäykistää leikattua puolta joten toivoa sopii että kätesi nyt tosiaan lähtee kuntoutumaan kun ei enä sädetetä!
Onko muuten tosiaan ennen jokaista sädettä labra? Ja pitääkö arvojen olla kunnossa ennen sädetystä? Tai no tietty pitää siinä tapauksessa jos labroja edellytetään ennen hoitoa....;)
Kevätmieli; hyvä että olet menossa psykologin puheille ja toivotaan että kemiat natsaa:) Itse olin tänään shrinkin luona ja tosi hyvää teki taas käynti. Hän kun työskenteleekin syöpäpolilla niin hän syöpätuntemuksensa on valtavan hyvä, sa vastauksia myös ihan syöpäänkin liittyviin askarruttaviin kysymyksiin. Kyllä siinä PAD-lausuntoakin puitiin siitä mihin eilen täälä netissä jäätiin...;)
Kyselit CEFistä ja metallisuusta; minulla ainakin makuaisti edelleen ruosteessa, hih, onkohan se rautaa se metalli joka maistuu...;) Kaikki maistuu hieman omituiselta, tosin suklaata pystyy paremmin syömään kuin taksojen aikana;) Hiuksetkin alkoivat uudelleen lähteä 2 viikon kuluttua ekasta CEFistä, sama aikataulu siis kuin taksossa. Mutta kun 1½ viikon päästä tykitetään suoneen vimppa CEF niin sitten alkaa varmaan kesällä jo kasvaa karvntynkää päähän, jos vaikka suojelisi kaljua auringon polttamilta jo:)
Mutta ihailen kuntoasi kun jaksat peräti 1½ h kävellä ulkona ottaen huomioon että kuntosi on varmaan nyt heikoimmillaan takson jälkeen. Se on tosi hienoa! Minulla meni viikko että toivuin sen verran että hiippailtiin 600 m lähimpään Siwan ostamaan jätskit (tai muut ostivat, minulle ei maistunut).
Mitä muuten on tämä Pajalapuuro, kenties gluteenitonta?
Kehäkukka; kyllä taksosta tuli ainakin minulle kovati näppylöitä ja aika paha aknekin ekasta taksosta. Myös päänahka oli hyvin arka, siilitukka tyynyä vasten oli niin kivuliasta alkuaikoina että vaikea nukkua (kaikkien muiden tuskaoireiden kera) mutta onneksi alkoi helpottaa taksojen edetessä. Sanoinkin usein että minulla on "tukka kipeänä" aamuisin ilman tipan tippaa alkoholia....;)
Mutta jos et taksosta voinut yhtään etovasti niin toivotaan että kuulut siihen parhaaseen A-ryhmään joka selviää CEFistä oireetta/kevytoirein!;)
Julia; voi miten aina lukiessani viestejäsi ihailen sinun energiaasi harrasteiden parissa!:) Niin kuin kaikessa muussakin positiivisuudessa:) Olen oppinut paljon elämästä vain Sinun viestejäsi lukien, kiitos siitä!:)))
Aivan varmasti lähetyvät kontrollit nostavat stresitasosi huippuunsa, voin vain kuvitella millaista myllerrystä käyt sisälläsi! Se myös herättää itsetutkiskelut huippuunsa ja jokainen kolotus ja kipuilu herättää taatusti pahimmat epäilyt. Pidän peukut pystyssä että kuulet hyviä uutisia ja voit taas hengittää vapaammin!
Tuosta punkteerauksesta; oletko kokeillut sitä sarvikuonoa jota apteekissa myydään? On tosi hyvä juuri putsaamaan ja huuhtelemaan nenää ja poskionteloita ja monet tulehdukset ja tukkoisuudetkin saa apua tästä huuhtelusta, siis paljolti myös ennaltaehkäisevässä muodossa. Itselläni on sellainen (ja olen kyllä valitettvasti kovempi puhumaan sen puolesta kuin käyttämään, se laiskuus....;;), ostin lääkärin suosituksesta kun oli poskiontelon tulehdus. Käyttö vaatii harjoittelua mutta sitten se sujuu yllättävän hyvin eikä tunnu pahalta, ei tule tunnetta että yöks, mulla meni vettä nenään....;) Veden lämpötilan ja suolapitoisuuden pitää olla kunnossa, samoin pään asento huuhdeltaessa, silloin ei tunnu yhtään pahalta. Kysy lääkäriltäsi tai apteekista, suosittelen.
Toivon sinulle kovasti temppimieltä ja odottelen kovati milloin saamme lukea taas iloisemman Julian viestejä - toki saat tietyti tulla tänne palstalle ihan millä mielellä vain ja me yritämme kaikin tavoin antaa tukea ja puhaltaa tuulta purjeisiisi!
Onko Neulasta-piikki Kelan korvaamaa myös silloin kun syöpää taistellaan "ensimmäisellä kierroksella"? Onkologini sanoi etten hyödy uudesta Kela-kortistani (merkintä YE 115/02.12) mitenkään ellei syöpäni uusiudu, sitten vasta korvataan lääkkeitä. Ajattelinkin että toivottavasti en koskaan tule hyötymän uudesta Kelakortistani mitenkään.... mutta onko siis asia toisin kuin on annettu ymmärtää?
Entäs tuo deodorantti- eikö sitä tosiaan saa käyttää leikatulle puolelle kun imusolmukkeet poistettu?
Meri64; onneksi olkoon vimpasta CEFistä:))) Perässä tullaan 18.5. nyt kun veriarvotkin tänään niin hyvät niin ehkä sitä hoitoa ei tarvitse tällä kertaa siirtää:)
MeriTuuli; kerää rauhassa voimiasi tulevaan ja purjehdi rohkeasti tämän miehitön mukana kohti tulevia koitoksia, kaikissa myrskyissä ja tyvenissä olemme vierelläsi emmekä kaadu voimakaassakaan puhurissa! Kiva kuulla että voit hyvin mieleltäsi, se auttaa ja kantaa sinut myös vaikeiden hetkien yli. Tämä on tunteiden vuoristorataa joka aikaa myöten tasoittuu.
Huh huh, aloitin kirjoittamisen ennen klo 21 koska Big love-ohjelma ei ollut vielä alkanut ja nyt se on jo ohi, yli tunti on siis kulunut. Nyt iltapalalle ja nukkulanpilleri nassuun ja huomista kohti. Ja mikäs tässä ollessa kun tyttökin sai lääkärikontrollissa puhtaat paperit, ei rahiseet keuhkot eikä ollut korvissa mitään huomauttamista:)
Hyviä öitä rakkaat siskot missä päin Suomea sitten olettekin!:)
- Huomenta kaikille tähän päivään!Tässä ja nyt
- Re: Huomenta kaikille tähän päivään!kevätmieli
- Re: Huomenta kaikille tähän päivään!Kehäkukka
- Re: Huomenta kaikille tähän päivään!Tässä ja nyt
- Re: Huomenta kaikille tähän päivään!kesän lapsi
- Re: Huomenta kaikille tähän päivään!Kehäkukka
- Re: Huomenta kaikille tähän päivään!MeriTuuli
- Re: Huomenta kaikille tähän päivään!MeriTuuli
- Re: Huomenta kaikille tähän päivään!kevätmieli
- Re: : Re: Re: Re: Re: Huomenta kaikille tähän päivään!Päivä kerrallaan
- Äiteenpäivä lähestyy...Päivä kerrallaan
- Ylläpito muistuttaaYlläpito