Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: : Re: Re: Re: Re: Huomenta kaikille tähän päivään!

Vielä tuosta KELA-kortista, kun Santeri sitä kommentoi.

Jollen nyt ihan metsään osu, niin uskoisin että "päivä kerrallaan" lääkärisi tarkoitti pikemminkin hoitoosi käytettäviä lääkkeitä, eikä sitä sairastatko ensivaiheen syöpää vai uusiutunutta.

Sinähän et muistaakseni saa antiestrogeenihoitoja hormoninegatiivisuuden takia ja muita lääkkeitä et tässä (etkä toivottavasti myöhemmässäkään vaiheessa) syöpäsi liitännäishoitoon joudu todennäköisesti syömään. Näin ollen ei siis ole mitään mitä KELA korvaisi :) Minä mm. joudun popsimaan tällä tietoa 5 vuotta tamoksifenia, ja siitä maksan vain sen omavastuuosan. Sittenhän tilanne muuttuu, jos esim. minun syöpäni uusii ja tarvitaan muitakin lääkkeitä, joita ei anneta sairaalahoidon yhteydessä. Silloin KELA korvaa myös muutkin syövänhoitoon tarkoitetut lääkkeet.

Tuo uusimisjuttu on vähän sellainen, etten tiedä pitäisikö se karistaa mielestä, vai asennoitua etukäteen sen tuloon. Kuitenkin joka viidennellä meistäkin syöpä uusii. Se on aika monella. Toivotaan että nykyiset hoidot ovat kuitenkin niin tehokkaita, että ne uusimiset vie vuosia ja taas hoidot purevat vuosiksi eteenpäin. Jotenkin tuntuu, että tässä omassa sairaudessani on nyt menossa sellainen tasannevaihe, en jaksa enää miettiä sen tarkemmin koko asiaa. Tulee mitä tuleman pitää, päivä kerrallaan kohti matkan päätä. Koitan vain olla ja elää nauttien joka päivästä, vaikka ei tämä sytokuuri sitä ihan helpoksi tee ;)

Kai se on sitten sitä hyväksyntää, kun olen huomannut että elämä jatkuu syövästä huolimatta. Toivottavasti vielä pitkään.
kevätmieli | 8.5.2007 klo 09:17:51