Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Usko tulevaan
Hei Karhutar!Ymmärräm kun kirjoitit ikävästä lapsiin ja kotiin. Minulla on sikäli niin toinen tilanne, koska minun kolme lastani ovat jo omien perheittensä parissa. Minulla on kotona aivan ihan mies ja meidän kanssa asustaa hänen isänsä joka täyttää piakkoin 91v. Appiukko on fyysisesti erittäin hyvässä kunnossa, kävelee päivittäin kolmen kilsan matkan terveyskeskuksen vuodeosatolla olevaa vaimoaan tapaamaan ja auttaa iltaruokailussa. Anoppi on dementoituneena tuolla vuodeosastolla. Appiukko on puolestaan täysin järjissään ja erittäin huumorintavuinen, pistää minua ja miestäni aika-ajoin 6-0, testaa meitä päivän tapahtumista ja uutisista ja kaikesta mahdollisesta. Hän oli aikanaan läänineläinlääkärinä, ja on vanhanaikainen herrasmies sanan kaikessa merkityksessä.
Mutta palatakseni aiheeseeni. Olen aivan eri asemassa sinun kanssani, koska minulla ei ole huolia ja paineita perheestä ja heidän hyvinvoinnista. Voin täysin keskittyä itseeni ja omien voimavarojen mukaan puuhastella ja askarrella kotitöitä, ja niitä on todella paljon vähemmänn kuin lapsiperheessä. Olen myös sitä mitä, että vanheneminen on aivan ihanaa, Sitä ei ole enään niin ehdoton kuin nuorempana. Voi kevyin mielin hyväksyä erilaisuuksia, voi siirtää tekemisiään toiseen päivään, eikä vaadi itseltään ja vielä vähemmän toisilta niin paljoa. Sitä vaan on oppinut nauttimaan jokaisesta päivästä ja jokaisesta ihmisestä sellaisenaan. Seuraan joskun huolissani, joskus hymyillen omaa esikoistytärtäni, kolmen lapsen äitiä, ja hänen "täydellisyydentavoittelua" ( tuntuu niin tutulta). Ajattelen, että ehkä hänkin vanhetessaan rauhoittuu.
Tyttäreni vanhin lapsi aloitti ja nyt koulun, keskimmäinen on 5v ja nuorin vuoden. Näiden kolmen lapsen lapsen lisäksi vanhimmalla pojallani on kaksi poikaa 5 ja 2v, ja kuopuspojallani on 7 kk vanha tyttö, joten olen jo kuudelle piskuiselle muori. Se on aivan ihanaa.
Mutta Karhutar: Sinulla on varmasti vielä paljon vuosia edessäsi, ja kuten oma äitini aikanaan vastasi meille lapsilleen kun kiitimme häntä ja isää kasvatuksestamme: "ei se niin mene, että vanhemmat vain kasvattavat , kyllä te lapset kasvatitte myös minua ja isää". Eli jos hiukan "kateellisena" katselit sitä vanhempaa "syöpäleidiä", niin sinulla on hyvät mahdollisuudet kehittyä itsekin sellaiseksi.
Apua!, olen liian laajasanainen, tähän kirjoitettuun muotoon saattamaan asiaani. Toivottavasti kuitenkin sait jotakin tolkkua ajatuksistani.
Voimia sinulle.
Ps. Koska sulla on seuraava taxotere, eikö se ole sitten ole sinalla jo kolmas?
Terveisin Peevikki
- Usko tulevaankevätmieli
- Re: Usko tulevaantautinen
- Re: Usko tulevaansyöppis
- Re: Usko tulevaanKarhutar
- Re: Usko tulevaanhelmikuu
- Re: Usko tulevaankevätmieli
- Re: Usko tulevaanjulia
- Re: Usko tulevaanMeriTuuli
- Re: Usko tulevaankevätmieli