Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Usko tulevaan
Karhutar, kiitos kauniista kertomuksesta.Julia, ihanaa että sinä olet pirteänä ja katsot tulevaan valoisin silmin. Minä en nyt oikein tiedä johtuuko tämä alakulo mahdollisesti esim. tamofenista. Minullahan on kuukautiskierron aikana ollut perinteiset itkupäivät kierron puolessavälissä ja juuri ennen kuukautisia. Hormoonitoimintani on varmasti aivan sekaisin, ja ehkä tämä toivottomuuden tunne johtuu jostain sellaisesta. Täytyy puhua lääkärille lopputarkastuksen aikana tästäkin, jollei tämä mene ohi.
MeriTuuli, muistat ihan oikein. Olin aivan finaalissa sen viidennen tipan jälkeen henkisesti. Onneksi se tehostettu pahoinvoinninesto toimi jotenkin ja se viimeinen meni lopulta helpommin kuin odotin. Väsymys kyllä kesti aika pitkään, mutta ne muut pahoinvointiin liittyvät mielikuvat ynnämuut tippalukot ja letkut pysyivät poissa ajatuksista, kun tiesi ettei niitä enää tule (toivottavasti), ainakaan vähään aikaan. Kyllä sinäkin siitä selviät, tiedät sen itsekin. Minua auttoi vähän sen psykiatrisen sh:n neuvo ajatella tiputusta ikäänkuin varmistuksen varmistuksena, että viimeinenkin syöpäsolu nujerretaan, jos sellainen vielä jossain riutuu. Kerta kiellon päälle tai jotain. Kun normaalit terveet solutkin ovat jo ihan finaalissa, eivätkä jaksa palautua kuin juuri ja juuri, niin ne pahat solut, joihin myrkyt voimakkaimmin vaikuttavat, ovat mennyttä kalua.
Muistelen itse, että monella siskolla on tässä vaiheessa, kun hoidot lähestyvät loppuaan, ollut näitä masentavia ajatuksia. Ovatko hoidot olleet riittäviä, selviänkö, kauanko menee sairauden uusimiseen.. Miten tästä eteenpäin, miten jatkaa elämää. Huh huh.
Jotenkin väsyttää. Rankka rupeama takana, alakuloinen mieli, sädehoito kesken.. Miten sitä jaksaa töissä. Ymmärrän kyllä tautisen huolen siitä asiasta ihan täysin.
Pitäisikö sitä vain nukkua aina kun väsyttää, eikä yrittääkään yhtään enempää. Pitäisi päästä tästä sairaan roolista irti, toipilaana sentään kai saa vielä olla? :)
- Usko tulevaankevätmieli
- Re: Usko tulevaantautinen
- Re: Usko tulevaansyöppis
- Re: Usko tulevaanKarhutar
- Re: Usko tulevaanhelmikuu
- Re: Usko tulevaankevätmieli
- Re: Usko tulevaanjulia
- Re: Usko tulevaanMeriTuuli
- Re: Usko tulevaankevätmieli
- Re: Usko tulevaankutri