Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Uskotko syövästä paranemiseen?
Heippa ystävät! Ihan aluksi kysyn sellaisilta, jotka ovat saaneet valkosolun kasvutekijää. Miten korkealle teillä nousi leukosyytit ja neutrofiilit. Itse sain 9 päivää sitten Taxoteren ja seuraavana päivänä Neulasta-piikin. Nyt kävin tänään labroissa kun minulta lohkesi hammaskruunu ja syöpäpolilla olivat sitä mieltä, että ei saa olla lohjenneita hampaita. Leukosyytit olivat 40.1 (viitearvo 3.4-8.2) ja neutrofiilit 34.58 (viitearvo 1.6 - 7.4). Siis tosi korkeat arvot kun viimeksi olivat 10. päivänä neutrofiilit 0.16. Jotenkin tuntuu oudolta, että olivat noin korkealla. En ole vielä kysynyt asiaa syöpäpolin lääkäreiltä. Sain nuo arvot omasta työpisteestäni ja siellä lääkärit katsoivat myös suutani ja arvelivat, ettei se ole infektioriski. Kuitenkin sain ajan kruunun tehneelle hammaslääkärille ylihuomiseksi. Täytyy vielä soitella aamulla syöpäpolin lääkäreille. Ei nuo muut lääkärit ota paljon kantaa noihin veriarvoihin.Itse olen ollut mielialan puolesta tosi hyvässä kunnossa. Aloitin tosin sen Efexor-lääkityksen. En tiedä miten olisin ilman sitä selvinnyt. Lisäksi kävin pari kertaa juttelemassa psyk.sairaanhoitajan kanssa, mutta kun lääkitys alkoi tehota tuntuu, etten enää tarvitse tuota keskusteluapuakaan ainakaan nyt toistaiseksi. Minä olen saanut hyvin apua tuohon psyykkiseen puoleen. Jo leikkauksen yhteydessä psyk.sair.hoitaja kävi juttelemassa kanssani ja sitä kautta pääsin sairaalan kirjoihin. Sinne ei ole kovin helppo päästä, mutta ainakin täällä päin Suomea rintasyöpäpotilaat pääsevät hyvin. Mielestäni kannattaa käyttää hyväkseen näitä palveluita. Itse en ollut kovinkaan halukas ottamaan niitä vastaan aluksi, mutta nyt olen tosi iloinen, että suostuin annettuun apuun.
Vielä tuosta työpaikasta. Itse ehkä joskus myöhäissyksyllä voisin palata töihin. Tänään vietin työpaikallani kolme tuntia. Siellä ei ollut kovin kiireistä, joten sain aina jonkun kahvihuoneeseen kanssani. Pari kertaa olen sairauteni aikana vieraillut siellä ja aina on otettu hyvin vastaan. Kovasti kehuivat peruukkiani ja että olen hoikistunut ja hyvän näköinen. Tottahan se onkin, että olen hoikistunut ja peruukkini on paremman näköinen kuin oma tukkani viime lopussa oli. Tuosta hyvän näköisyydestä en osaa sanoa. Paljastin parhaille työkavereilleni kaljuni ja yksi tokaisi, että olen ihan Pirkko Saision näköinen. Suuret silmät minulla kyllä on ja voimakkaat piirteet., mutta ei kuitenkaan sellaista leukaa.
Toivon kaikille tällaista hyvää mieltä kuin nyt itse tunnen. Ainoa ongelmani on tällä hetkellä tuo hiton peräpää. Sattuu niin maan perusteellisesti kuin käyn isolla asialla, että hiki valuu pitkän aikaa naamasta. Olen sitä viikon verran jo hoidellut apteekista saatavilla aineilla, mutta ei tunnu nyt oikein parantuvan.
Kirjoitellaan ja jaksellaan.
Kehäkukka:))
- Uskotko syövästä paranemiseen?kevätmieli
- Voi Kevätmieli...-miu-
- Re: Voi Kevätmieli...lillukka
- Re: Voi Kevätmieli...santeri
- Re: Uskotko syövästä paranemiseen?Tässä ja nyt
- Re: Uskotko syövästä paranemiseen?kevätmieli
- Re: Uskotko syövästä paranemiseen?kevätmieli
- Re: Uskotko syövästä paranemiseen?marraskuu
- Re: Uskotko syövästä paranemiseen?piupalipaupali
- Re: Uskotko sy�v�st� paranemiseen?Tässä ja nyt