Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Uskotko syövästä paranemiseen?

Hei Kevätmieli!

Tutulle ajatuksesi tuntuvat. Minulla tulee 5 vuotta täyteen kesäkuussa. Selvisin leikkauksella ja olen käynyt läpi tram-leikkauksen eli oikean rinnan uudelleen rakentemisen. Rintasyöpäni on lobulaarinen eli rauhasperäinen ja sillä on taipumus tulla myös toiseen rintaankin. Sairastumisen alkuvaiheessa mietin josko poistattaisin molemmat rinnat rintasyöpätyyppini vuoksi, mutta hoitava lääkäri ei sitä suositellut. kertoi, että vain osalle uusiutumista tapahtuu. Tämä lobulaarinen tyyppi on siitä ikävä, ettei sitä välttämättä kuvauksissa aina nähdä. Minulla se näkyi ja yksi röntgnlääkäri totesi, että yleensä esiintyy uusiutuessaan samalaisena eli näkyisi kuvauksissa ja ultrassa. No, olen ollut 1/2 vuoden seurannassa ja kesäkuussa on seuraava, jonka jälkeen seurantaaika pitkittyy vuodeksi.

Sairastumisen myötä olen tiiviisti seurannut rintasyöpää koskevaa tutkumustietoa. Tänään hoidot ovat loistavat ja ennuste on todella hyvä niilläkin, joilla rintasyöpä on ärhäkkää laatua.

Nyt kun aikaa on kulunut, mahdollinen uusiutuminen ei enää mieltä rasssaa. Sairastuminen sai minussa aikaan monelaisia asioita: elän tätä hetkeä, opiskelin uuden ammatin ja olen nyt uudessa työssä. Nautin suunnattomasti kaikesta ympärilläni: luonnosta, kanssaihmisistä, työstäni ... Olen alkanut pitämään "puoliani" eli turhan kiltteyden olen karsinut itsestäni pois. Avoimesti olen kertonut sairaudestani sukulaisille, ystäville ja työtovereille. Uimahallissa olen käynyt uimassa kuten ennenkin.

Sairauden alkuvaiheessa kuolema kävi useinkin mielessä, mutta jossain vaiheessa minulle tuli vahva olo: " en ala itseäni "kuolettamaan" ennen aikojani. Elän täysillä siihen asti kun aikakirjat määrää ja tässä sitä sitten tepastellaan kesää odotellessa!

Avoimin ja positiivisin mielin vain eteen päin Kevätmieli!

Kaikkea hyvää sinulle!

iirisrukka | 13.4.2007 klo 00:19:23