Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Uskotko syövästä paranemiseen?

Hei,

Vaikka perhettä, ystäviä ja muuta tukiverkostoa olisikin laumoittain, kannustan hakeutumaan myös ammattiapuun. Olen käynyt psykologin vastaanotolla jo 3 kertaa, jonne minut "potkaisi" työkaveri. Itse olen vasta ”taisteluuni” joutunut ja pureskelen vielä totuutta siitä, että olen sairastunut rintasyöpään. Takana on yksi leikkaus (rintaa säästävä + vartiaimusolmukkeet). Leikkauksen aikana vartiat todettiin puhtaiksi ja muut imusolmukkeet jätettiin. Kuitenkin myöhemmissä tutkimuksissa selvisi, että yhdestä vartiasta löytyi alle millin syöpä löydös, joten edessä uusi leikkaus viikonpäästä ja sitten vasta pääsen hoitoihin.

Unettomien öiden paniikkikohtaukset ovat nyt jo tuttuja ja hereillä ollessani käyn koko ajan tarkistamassa, että lapset hengittävät sängyssänsä. Joku tällä palstalla mainitsi samaa, että on helpompaa purkaa sekavia tunteitaan ihmiselle, joka on kaiken tämän tunnemyrskyn ulkopuolella. Minun on toisinaan raskasta puhua läheisilleni, kun näkee että kohtaloni satuttaa myös minulle tärkeitä ihmiä. Psykologille on mys helppoa puhua, kun hän kyselee koko ajan ja samalla pelot ja möröt jollain lailla jäsentyy myös omaan päähän. Psykologilta olen myös saanut apua siitä, miten syövästä kertoa ja keskustella myös eri-ikäisten lasten kanssa (minulla 12, 9 ja 3 v).

Uskonko paranemiseen on paha kysymys ja vastaus vaihteleen mielialan mukaan. Mutta just nyt uskon omaan paranemiseeni. On vaan pakko uskoa, muuten en pysy kasassa.

Kiitos kaikielle teille, jotka jaksatte tänne kirjoitella, on terapeuttista lukea muiden ajatuksia.

Terveisin aurinkoisesta Etelä-Suomesta
MeriTuuli 40v
MeriTuuli | 14.4.2007 klo 18:17:20