Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Uskotko syövästä paranemiseen?
Kiitos sanoistasi iirisrukka, vaikka ethän sinä mitenkään rukalta etkä raukalta vaikuta :)Eilen juttelin lääkärin kanssa pitkään tuosta henkisestä jaksamisesta, ja hän kertoi taas niistä mahdollisuuksista, joita on olemassa hädän hetkellä.
Hän ymmärsi täysin kun kerroin etsiväni tietoa, ja sanoikin että vertailen omaa tilannettani erilaisiin lukemiin, ja muistutti että ne lukemat perustuvat menneeseen. Tämänpäivän hoidoilla saadaan entistä parempia tuloksia.
Uskalsin avata suuni ja kysyin, miksei minulle kerrottu ennen leikkausta että pattini oli gradus III-syöpää. Hän sanoi, että ne neulanäytteiden tulokset muuttuvat usein, lopullisesti sen tosiaan vasta tietää leikkauden jälkeen. Lisäksi hän vahvisti edelleen sitä käsitystä, että säästävä leikkaus + sädehoito vastaa ablaatiota. Joten tähän on nyt tyytyminen. Kovasti hän painotti sitä imusolmukkeiden puhtautta minun tapauksessani, ja kuinka tärkeää oli että tämä syöpä saatiin varhaisessa vaiheessa kiinni. Kai se on vain luotettava, että näin se menee. Todennäköiesti mahdollinen uusiutuma on paikallinen, ellei se ilmesty toiseen rintaan. Syöpätyyppini oli duktaalinen. Lääkärini toivoi, että hoidot ovat riittävät. Eihän hän tietysti voi sellaista luvata.
Lisäksi minua ilahduttivat hänen sanansa: "Sinä olet nyt terve ja saat nämä hoidot siksi, että niillä pyritään estämään mahdollista uusiutumista". Näin olen itsekin ajatellut, mutta tuntui ihanalta, että lääkäri sanoi sen ääneen, olen terve!
Joten nyt olen sitten terve siihen päivään asti kunnes syöpä uusii tai joku muu sairaus vie terveyteni. Uusimista pelkään ja suren, jos siltä tuntuu, mutta silti olen terve. Piste.
- Uskotko syövästä paranemiseen?kevätmieli
- Voi Kevätmieli...-miu-
- Re: Voi Kevätmieli...lillukka
- Re: Voi Kevätmieli...santeri
- Re: Uskotko syövästä paranemiseen?Tässä ja nyt
- Re: Uskotko syövästä paranemiseen?kevätmieli
- Re: Uskotko syövästä paranemiseen?marraskuu
- Re: Uskotko syövästä paranemiseen?piupalipaupali
- Re: Uskotko sy�v�st� paranemiseen?Tässä ja nyt
- Re: Uskotko syövästä paranemiseen?Kehäkukka