Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Levinneen rintäsyövän hoito?
Maanantai-tervehdys kaikille!Täällä Etelä-Suomessa on harmaata ja sumuista, mutta viikonloppu oli aurinkoinen ja meillä tiet ovat jo kutakuinkin sulat. Niinpä tein lauantaina ja sunnuntaina pienet kävelylenkit - ensimmäiset tänä vuonna. Toisaalta se oli kyllä ihanaa, mutta toisaalta kiukutti TODELLA paljon. Oli jotenkin sellainen tähänkösitäontultu-fiilis, kun lihakset ja peruskunto jäivät jonnekin sinne entiseen elämään. Nyt alkoi nimittäin 7. sairaslomakuukausi. Onneksi jossain takaraivossa kuiskii hiljainen kylläsetästäpikkuhiljaa-ääni.
Se tässä sairastelemisessa on niin outoa, kun jokainen päivä on erilainen: yhtenä päivänä pää on kirkas ja sitten taas tosi sekaisin, yhtenä päivänä vihloo kylkiluita ja toisena taas ei. Minulla hävisi luustokivut kahden sädehoitoviikon jälkeen, mutta pahin kohta kipeytyi taas jonkun ajan kuluttua. Lopputarkastuksessa lääkäri neuvoi syömään vielä kipulääkkeitä, jotta aivot unohtavat kivun. Tosin päässä nakertaa hieman, josko siellä kuitenkin on vielä jotain.
Minäkin olen syönyt nyt 3kk Tamofenia. Hormonikierukan takia minulla ei ole vuosikausiin ollut kuukautisia, joten siltä saralta minulla ei ole kokemuksia. Noin muuten en ole saanut kovinkaan kummoisia oireita Tamofenista. Herään kyllä yöllä muutaman kerran siihen, että minulla on kuuma, mutta en hikoile mitenkään yöpaitaa märäksi tms. Toivottavasti lääke kuitenkin tekee tehtävänsä.
Kaikinpuolin pelkkää odottelemista ja ihmettelemistä tämä viikko taitaa olla. Tuntuu, että kaikilla kirjoittajilla on ihan omanlaiset kokemukset ja reaktiot hoitoihin.
Voimia ja pieniä ilonhetkiä teille kaikille:) Ja niinkuin Julia kirjoitti kevät ja linnunlaulut ovat jo aistittavissa.
Terv. Santtu
- Re: Levinneen rintäsyövän hoito?Maikkusolva
- Re: Levinneen rintäsyövän hoito?lillukka
- Re: Levinneen rintäsyövän hoito?santeri
- Re: Levinneen rintäsyövän hoito?lillukka
- Re: Levinneen rintäsyövän hoito?kevätmieli
- Re: Levinneen rintäsyövän hoito?tautinen
- Re: Levinneen rintäsyövän hoito?sarimarjatta
- Re: Levinneen rintäsyövän hoito?sarimarjatta