Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Levinneen rintäsyövän hoito?

Talvinen tervehdys kaikille!

Tosin talven kokeminen jää minulla tällä hetkellä vain maiseman katseluksi ikkunan takaa.

Minulla oli rintasyöpä saanut "muhia" kaikessa rauhassa niin, että syöpäkasvain oli kooltaan 60mm ja rintarangasta löytyi samantein etäpesäkkeitä. Olen kyllä käynyt säännöllisesti gynekologilla, mutta hän ei koskaan tutkinut rintojani enkä itsekään löytänyt pattia ennenkuin syyskuussa. Kainalon imusolmukkeista 23:ssa oli etäpesäkkeitä.

Rintarangan yksi nikama on niin huonossa kunnossa, että nostaminen, kantaminen, kiertoliikkeet, hypähdykset ja horjahtamiset ovat kiellettyjä. Syön Tamofenia ja Bonefosia luuston vahvistamiseksi. 25 sädehoitokertaa on nyt takana ja edessä TT-kuvat. Kuvauksen jälkeen saan kuulla, aloitetaanko sytostaatit. Minulla oli jo joulukuussa varattuna sytostaattien aloituspäivä, mutta lääkärin mukaan luusto olikin kiireellisempi eikä näiden lääkkeiden kanssa kuulrmms voinut antaa yhtäaikaa sytostaatteja. Sittemmin sädehoitolääkäri sanoi, että sytostaatteja nyt kuitenkin harkitaan, mutta en tiedä vielä, tarkoittaisiko se sitten lääkityksen keskeyttämistä. ??? Tuntuu, että joka lääkäritapaamisella tilanne ja suunnitelmat muuttuvat.

Näin ollen minulla ei ole vielä mitään kokemuksia hoitojen tehosta, mutta ymmärrän hyvin teidän muiden tunteita odottamisesta ja tietynlaisesta yksinäisyydestä. Minulla on vielä nuorempi lapsistamme kotona, ympärillä riittää huolehtivaisia perheenjäseniä ja ystäviä, silti koen yksinäisyyttä eikä kukaan terve pysty näitä kokemuksiamme jakamaan.

Kaikenlaisia hölmöjä kommentteja sitä on saanut kuulla, mutta sentään kukaan ei ole vielä syyllistänyt minua sairastumisestani. Olen sairaslomalla jo kuudetta kuukautta, sillä aloitin tämän sairastamiseni saamalla syyskuussa aivoperäisen sairaskohtauksen, siitä sitten siirryinkin vaan seuraavalle klinikalle, mutta tavoitteenani olisi palata töihin elokuussa. Usein kyllä mietin, miten sitä osaa palata takaisin normaalielämään. Tunteeko sitä laskeutuneensa muiden ihmisten joukkoon ihan toiselta planeetalta?

Voimia ja luottavaista mieltä kaikille, erityisesti teille leikkausta odottaville:)
santeri | 26.2.2007 klo 11:55:55