Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: pelottaa niin paljon taas

Miten Joulu on mennyt? Oletko jättänyt huolet hetkeksi narikkaan ja nauttinut lasten kanssa joulusta?

Me syöpäpotilaat taidamme tarkasti kuulostella kaikkia kipuja huolestuneena, etenkin, kun epävarmoina odottelemme tuloksia. Ennen viime kuvausta olin varma, että etäpesäkkeitä oli levinnyt keuhkoihin ja maksan pesäkkeet kasvaneet, kun sellaista epämääräistä kylkikipua tuntui. Lääkäri esitteli kuvat tarkasti kipujen kohdalta, eikä mitään ollut nähtävissä. Kivutkin haihtuivat tai unohtuivat tämän jälkeen.

Onko jalan kanssa ollut vielä ongelmia? Säteilytettiinkö sinulta myös nivusten imusolmukkeet? Minulla oli toisessa etäpesäke, joten molemmilta puolilta säteilytettiin. Jos jalka vaivaa hiemankaan, keskustele lääkärin kanssa asiasta.

Varmaan jokaisen elämänarvot muuttuvat ja ihmissuhteiden arkisten asioiden arvostus kasvaa. Olin ennen ajatellut, että jos kuolen ennen 90v ikää, se tapahtuu liikenteessä, koska olin paljon tien päällä ja läheltä-piti tapauksia oli useita. Nyt olen ollut aivan liikuttunut sukulaisten, ystävien ja naapureiden sekä aineellisesta (marjoja) että henkisestä tuesta. Jos lähden täältä syövän vuoksi, se on minusta parempi vaihtoehto kuin äkillisesti onnettomuudessa. Minulla on ollut jo nuoruudesta sellainen näkemys, että kaikilla asioilla on hyvät ja huonot puolensa. Monen kurjan tapahtuman hyvät puolet ovat voineet tulla esille vasta vuosien päästä.

Olin harmissani, kun en viime viikollakaan saanutkaan sytostaattia veriarvojen vuoksi, mutta nyt olen nauttinut joulusta, jouluruuista ja suklaasta (näkyy vaa'alla) sen sijaan, että olisin ollut pahoinvointinen jo hajuista. Toivottavasti huomenna pääsee uusi jakso alkamaan ja sitten taas suklaat ja muut makeat inhottavat seuraavat 2 vk. Ruokaa olen syönyt, vaikkei se maistukaan. Itse asiassa pahoinvointi on lievempää, kun syö säännöllisesti.

Nämä keskustelut ovat muuttuneet meidän kahden välisiksi. Jos haluat suoria keskusteluja sähköpostilla ja/tai puhelimella, lähetä henkilökohtainen viesti ja yhteystietosi. Voisin soitella.

Stella | 26.12.2007 klo 12:41:15