Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: pelottaa niin paljon taas

Hei cry!

Minulla todettiin maksassa kaksi muutosta joita ihmeteltiin ja pidettiin ensisijaisesti hemangioomina. Koska juuri oli todettu aggressiivinen rintasyöpä, otettiin koepala suuremmasta. Maksabiopsiaksi sitä kutsuttiin. Pelotti hulluna etukäteen ja myös paikan päällä, koska sanoivat että lähellä menee suuria suonia. Pala ois varmaan jäänyt nuorella lääkärillä ottamatta, mutta kun hän lähti hakemaan apua, löytyi onnekseni joku konkari joka tuli ja tökkäsi instrumentin maksaani. Sanoi heti että verekkyydestäkin päätellen on hemangiooma, ja siksi se osoittautuikin. Toinen tulkittiin samoin hemangioomaksi. Niitä on seurattu nyt 4 vuotta ja ovat pysyneet samanlaisina vaikka tautini on levinnyt muualle.

Minun maksahemangioomat ovat suuria, se josta otettiin näyte on viisisenttinen möllykkä. Ehkä sinun muutoksesi ovat liian pieniä tai ovat hankalassa paikassa, sillä maksa on vaikeasti saavutettavissa. Joka tapauksessa sinuna kysyisin vielä onkologilta neulanäytteen mahdollisuutta, ei tarvitse ainakaan turhaan mietiskellä. Toisaalta jotkin muutokset ovat helppoja tunnistaa kokeneelle lääkärille pelkkien kuvien perusteella, eikä siksi aina oteta näytteitä. Mutta aina kannattaa kysyä.

Joillakin ihmisillä kuulema on taipumusta näihin hemangioomiin, minulla on niitä ihollakin. Iholla ne ovat pienenpieniä punaisia pisteitä, jotka tulevat ja menevät. Myös pernassani on todettu hemangioomia.
Selina2 | 19.1.2008 klo 23:46:22