Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Huomenta!

Hei vaan kaikille!!

Päivä on vierähtänyt jo yli puoleen ja nyt vasta ehdin lukemaan mitä kenellekkin kuuluu!

Paljon on miettimistä noissa leikkaus-ja hoitojutuissa. Ainakin haluaisi aina luottaa siihen, että lääkärit ovat tehneet oikeita ratkaisuja leikkauksen ja hoidon suhteen. Minäkin kauan silloin mietin, että oisiko syöpä jäänyt uusiutumatta, jos jo ekalla kertaa olisi annettu CEF eikä vaan CMF:ää, mutta silloin oli sairaalassamme tapa aloittaa kevyemmällä sytolla, kun kainalo oli puhdas vartijaimusolmukkeiden osalta. Yliopistolliset sairaalat hoitivat jo silloin samanlaisia tapauksia CEF:llä.
Kysyin sitä lääkäriltä, mutta hän lähes nauroi minulle ja sanoi, että minut on jo hoidettu 100%, kun on tehty leikkaus. Sytot ja säteet lisäävät hoitoprosenttini 140 ja tamoxifen vielä 20% lisää. On ihme, jos tauti näitten hoitojen jälkeen enää uusiutuu. Kun uusiutumia tuli, tuumasi samainen lääkäri, että no, nämä ovat vaan paikallisia eikä niistä kannata huolehtia.
Tämän levinneisyyden jälkeen oli eri ääni kellossa ja olen saanut kaikki vaatimani hoidot ja lääkitykset mitä olen halunnut.
Kaippa se on niin, että ne mikromaaliset syöpähiukkaset pyritään tuhoamaan sytoilla ja säteillä ja niin kauan kun tutkimuksissa ei näy mitään etäpesäkkeitä, täytyy olettaa, että on parantunut, Jos uusiutumia löytyy, sitten taas hoidetaan. Tarkoitan sitä, että mitä ei näy,. sitä ei kannata varmuuden vuoksi hoitaa..ääh, miten sen sanoisin...

Mutta kun olemme syöpäpotilaan leiman otsaamme saaneet, on meillä itsellä vastuu seurata aika ajoin imusolmukkeitamme ja pitkittyneissä flunssissa ja kipuiluissa ottaa herkemmin yhteyttä lääkäriin. Ja muistaa sanoa, mitä tautia sairastaa.
Pitkittynyt kipuilu/kuumeilu tarkoittaa yli kaksi viikkoa kestävää(näin sanoi minulle ystäväni lääkäritytär, hän laittaa syövän sairastaneet aina eteenpäin em tapauksessa)

Olipas taas sekava sepustus mutta uskon, että ymmärsitte, mitä yritin sanoa.
Nyt menen wordiin kirjoittamaan vammaistukihakemuksen liitettä, millaista on arjen pyörittäminen luustometareitten kanssa. Voin soutaa vasemmalla kädellä..mutta en tietenkään sitä kelan lappuihin kirjoita=)

Halituksin Julia
julia | 9.5.2007 klo 12:42:17