Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Sururyhmä

Re: Kun yksin ei enää jaksa

Hei,

Se on syksy tullut ja ihmetyttää, kuinka aika vaan kuluu ja kaikki muuttuu. Ja silti on sellainen kaipuu vanhaan takaisin, sisällä, mikä aina välillä nostaa päätään. Pitäisi vain sopeutua nyt uuteen vaiheeseen elämässä ja jatkaa sitä, jaksaa jatkaa.
Tulin tänne sivustolle nyt taas kun tuli huonompi olo. Kai sitä hakee jotain lohtua näistä muiden kokemuksista.

Violet,
kirjoitit hyvin tuohon vertaisryhmäehdotukseeni...Olen myös miettinyt sitä, että jos tälläinen vertaisryhmä olisi niin kuinka se toimisi ja osaisiko sitä sitten puhua kuitenkaan näistä asioista. Joskus tosin pelkkä läsnäolokin auttaa, kun tietää että toinen ymmärtää miltä tuntuu vaikkei sitä sanoiksi pukisikaan. Tai ymmärtää hyvinkin pienestä sanasta. Huhuilen täällä kuitenkin edelleen kiinnostuneita, samassa tilanteessa olevia...

Olen itse harkinnut menemistä tämmöiseen sururyhmään nyt tänä syksynä. Minun on jotenkin pakko kohdata näitä asioita viimein, jos en halua niihin jäädä kiinni ja tuntuu etten yksin jaksa niitä kohdata. Valitettavasti perheen kanssa ei niitä pysty/jaksa käsitellä vaikka se olisi varmasti hyvä ratkaisu. Tiedä sitten onko se ryhmä hyvä ajatus, muttei kokeilu kai voi huonoa tehdä. Katsotaan miten tämä taas tästä alkaa sujumaan.

Inhoan niin tätä fiilistä, mikä nyt taas on. Sellainen tietynlainen epätoivo, joka tuntuu murskaavan alleen kaikki, koko tulevaisuuden. Miksi asiat eivät voineet mennä toisin, miksi menetin niin paljon.
Isla | 12.9.2007 klo 10:26:39