Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Her2 positiivinen rintasyöpä
Hei Irina ja teille kaikille!Sinulla Irina olikin nopeahko tahti löydöksen ja hoitojen välillä, kun nyt jo jo istut siinä minun veneeni perätuhdolla. Tietenkin myös sinun kerralla tehty kokoleikkauksesi antoi "etumatkaa".
Seurailin sitä rintaani itse ensin viime syksystä alkaen vaihtelevasti ja huolestuneena sitten joulun jälkeen. Olin lopulta lääkärillä maaliskuussa, huhtikuussa mammossa+ultra+neulanäyte. Kesäkuussa eka leikkaus, vastausten odottaminen ja heinäkuussa toinen leikkaus, haavan paranemista ja odottelua onkologille. Minulla onkin tunne, että olen tämän vuoden elänyt sellaista kolmen viikon "pätkäelämää", kolme viikkoa seuraavaan toimenpiteeseen joka sitten taas määräilee jatkoa...
Kovin olivat tuttuja nuo sinullekin annetut kommentit siitä toisesta rinnasta. Minulla myös toinen rinta oireilee juuri niin kuin toinenkin, nyt hoitojen aikana tosin hiljaisempaa. Moni on sitä pintapuolisesti "huitasemalla tutkinut" ja aina nimetty kystaksi, mastopatiaksi tms. (Rintani ovat aina olleet hyvin kystiset ja mastopatiaa kiusaksi asti, sen vuoksi oli se pitkä oma seurantakin kun rinnat ovat koko fertiilin elämän ajan olleet kuin perunapeltoa...)
Enkä ollenkaan ole vakuuttunut, että molempien rintojen syöpä olisi niin perin harvinaista, toinen rinta saattaa tulle vain hieman jäljessä. Onhan nuo edellämainitsemani kiusat myös molemmissa rinnoissa.
Tyydyin nyt kuitenkin noihin saatuihin vastauksiin, nythän sille ei kuitenkaan mitään tehtäisi ennen kuin hoidot ovat ohi ja jospa hoidoilla olisi kaiken kattava vaikutus, jo näkyväisiin ja niihin näkymättömiin - näin sopinee toivoa.
Tiistainen tiputukseni meni ihan hyvin, Herceptinini tiputetaan kuitenkin pitkänä tiputuksena eli 1,5 tuntia, joten aikaa kului koko päivä lääkärikäynteineen. Mutta aikaahan sairaslomalaisella on.
Laxoperoneista huolimatta ummetus on taas vaivana, peräruiskeillakin sain väin vähän eloa suoleen. Pitänee tänään yrittää herättää se uusilla ruiskeilla kun ruoka kuitenkin maistuu niin hyvälle mutta tila loppuu kesken, refluksivaiva aktivoituu ruuan noustessa ruokatorvea ylöspäin.
Runsas omenien, marjojen ja viinirypäleiden (kasvavat omassa puutarhassa) syönti on niin herkullista, mutta nyt herkästi kipeyttää ruokatorvea tuon refluksin vuoksi, vaan onhan siihenkin hyvä lääke: Losec. Yleensä en ole lääkkeitä juurikaan käyttänyt, mutta tässä tilanteessa ajattelen ettei kannata yrittää sankariksi, kun vaivoja tulee lääkitsen niitä oireen mukaan - uskon toipumisenkin edistyvän paremmin vähimmillä kärsimyksillä.
Kaikenkaikkiaan olen kuitenkin iloisesti "yllättynyt" vaivojen siedettävyydestä, ehkä eniten pelkäsin pahoivointia ja siitä johtuvia muita ilmiöitä. Monissa viesteissä täällä kerrotaan, että Taxojen jälkeen annetta Cef tekisi moninkertaiseet vaivat vaikka Taxojen kanssa olisikin mennyt hyvin. Näkeepä sen sitten.
Voimia meille kaikille lämpimästä syksystä, tosin mielestäni kesä ei vielä ole katkennutkaan, niin lämmintä on ollut, eilenkin +22!
Syödään omenia ja muuta elämän eliksiiriä ja eletään jokainen päivä kiittäen siitä.
Lämmöllä tervhtien
anemone
- Re: Her2 positiivinen rintasyöpälaulurastas
- Re: Her2 positiivinen rintasyöpälaulurastas
- Re: Her2 positiivinen rintasy�p�aapostikka
- Re: Her2 positiivinen rintasyöpäHempukka
- Re: Her2 positiivinen rintasyöpäanemone
- Re: Her2 positiivinen rintasy�p�Tigerlily