Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Her2 positiivinen rintasyöpä

Hei Irina, tässä yksi 60-kymppinen. Rintasyöpäni on lähes kopio omastasi, minulla vain hormoonipositiivinen.

Olin kesäkuussa -06 rinnan osapoistossa ja heinäkuussa -06 koko rinnan poistossa. Kainalosta poistettiin vain yksi puhdas vartijaimusolmuke.
Kolme viikkoa sitten aloitettiin Herceptin kerran viikossa 9X ja samalla sain ensimmäisen Taxoteren. Kortisonin ansiosta alkupäivät voin hyvin, vain se naaman hehkuminen oli voimakasta, mutta sitten tuli parin päivän lähes totaalinen uupumus, vuoteessa kyllä selvisin hyvin. Kipuihin otin parin viikon ajan paracetamolia vaihtelevasti 2-4/päivä, joka auttoi. Viime viikolla alkoi hiusten lähtö tukuttain, päänahka on kipeä ja päässä "kihisee". Muuten olen kokenut vointini kohtalaisen hyväksi. Herceptinistä sain ensimmäisellä kerralla sydämentykytystä pari tuntia tiputuksen jälkeen. Nyt seuraavista olen saanut vain kohtuuttomasti kiihtyvän syljenerityksen pariksi päiväksi, olen kokeillut siihen Zyrtekiä joka hieman auttaa. Lääkärin kirjoittamalla Libraxilla ei ollut muuta vaikutusta kuin teki tokkuraiseksi.

Huomenna olen menossa toiseen Taxotere tiputukseen ja samalla neljänteen Herceptiniin, mikäli laboratorioarvot ovat riittävät.

Olisi mukava lukea kokemuksiasi koska näyttää siltä, että kulkisimme "tasajalkaa" hoidoissa.

Lämpimästi kaikkia tervehtien, nautitaan kesäisestä syksystä :)
anemone
anemone | 25.9.2006 klo 12:49:19