Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Her2 positiivinen rintasyöpä

Perjantain 13pv:n mietteitä!

Tänään on taas sellainen päivä, että haikailen ja kaipaan aikaa, jolloin olin terve. Ja päässä pyörii kysymys: miksi?, eihän minulle pitänyt näin käydä! Olen aina ollut terve, liikkunut paljon: kävelyä, uintia, kuntosalia, hiihtoa (viime talvenakin yli 700km!) Ei ylipainoa,; kasvisruokaa, kalaa, vihanneksia, marjoja, ruista, soijaa! Imettänyt 3 lasta, ei tupakkaa ei alkoholia. Ei siis mitään riskitekijöitä? Säännölliset papa- ja mammotarkastukset.
Aina tulos: ei pahanlaatuisuuteen viittaavaa!!

Sisareni, minua 1v 9kk vanhempi, sairastui rintasyöpään 1,5v sitten. Siitä pelästyneenä menin minäkin heti mammoon huhtikuussa 2005. Puhtaat paperit tuli ja sitten.., 1v 3kk:n kuluttua minullakin on SYÖPÄ! Uskomatonta! Siskoni on käynyt kaikki hoidot läpi ja on nyt minun tukenani, asuu kaukana, mutta soittelemme lähes päivittäin.

Kotona minulla on tukena hellä ja huolehtiva puoliso, kuskaa hoidoissa. Kolme lastani ovat kaikki naimisissa, asuvat suht. kaukana. Lapsenlapsia on 3 poikaa: 7v,4v, ja 1v. Toivoisin saavani seurata heidän elämäänsä vielä pitkään!
Ikäni puolesta kuuluisin olla vielä työssä tämän v:n loppuun, mutta pääsin yksilölliselle varh.eläkkeelle 3v sitten.Onneksi!

Niin se vaan on, että "pattipaketti" lähetetään lupaa kysymättä joka kymmenennelle naiselle, vastaan on otettava, kukapa sellaista olisi itselleen tilannut! Ja joka neljä suomalainen sairastuu johonkin syöpään. Emme ole yksin!

Minä olen voinut viimeisten sytotiputusten jälkeen hyvin, paitsi kova väsymys, onneksi sänkyä ja sohvaa löytyy.
Ainut kiusa on tuo selkä retale, joka on edelleen kipeä, mennyt jopa pahemmaksi! Lannerangassa vasemmalla puolella on arka kohta ja kaikkinainen liikkuminen tekee kipeää, pahinta esim. sukkien ja kenkien jalkaan laittaminen, siis kumartelu.
Onko sinulla, Anemone, lonkkavaivat olleet jo ennen syöpä
diagnoosia? Minun käsittääkseni metastaasit voivat levitä sekä imu- että veriteitse. Siitä ei ole tietoa kuinka pian tämä voisi tapahtua, en huomannut kysellä lääkäriltä.
Olen kaikesta huolimatta yrittänyt kävellä joka päivä 1-3km.
On jatkuvasti outo nälkä, vaikka maut eivät ole kohdallaan, tulee kohnattua suuhunsa yhtä ja toista. Makeakin maistuu: jäätelö, suklaa, lakritsa. Olen saanut kk:ssa jo 2 kiloa ekstraa, jos sama meno jatkuu, pian on 10kg kasassa!!

Onko sinulla, Anemone, kotoisia tukijoukkoja? Oletko vielä työelämässä?(ei tietenkään tartte vastata, kunhan höpöttelen..)

Nyt paistaa syksyinen aurinko, ruskan värit hehkuvat,ihaillaan kaunista luontoa!! Ja tähyillään tulevaisuuteen, aikaan, jollon hoitomme ovat ohi, hiukset päässä ja itseluottamus palannut.
Tietenkin joudumme kantamaan mukanamme pelon kiviriippaa syövän uusimisesta, sen kanssa on vaan elettävä. Toivotaan, ettei se salakavala käärme ole vielä luikerrellut luihimme!
Hyvää viikonloppua Teille kaikille!
Tervehtien Irina

Irina | 13.10.2006 klo 15:01:15