Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Her2 positiivinen rintasyöpä
Hei Irina ja Anemone!Ihanaa, että täältä löytyi her2 positiivisia!
Olen 44-vuotias, samoin her2-positiivinen. Huomasin rinnassani patin joskus kevättalvella. Kaikenlaisten kiireiden vuoksi hakeuduin tutkimuksiin vasta kesällä. Paksuneulabiopsian mukaan kyseessä oli gradusII -kasvain. Hoidoksi suunniteltiin rinnan osapoisto (ikäni sekä kookkaiden rintojeni vuoksi?) sekä sädehoito.
Elokuun lopussa olin leikkauksessa, jossa poistetiin osa rintaa ja todella vähän tervettä kudosta ja pari viikkoa sitten kontrollikäynnillä, jolla kuulin, että parissa kuukaudessa oli kasvain ennättänyt tuplata kokonsa (leikatessa melkein 5cm eli iso) ja olikin gradusIII, her2-positiivinen. Yksi vartijaimusolmuke löytyi, se oli puhdas. Kirurgi oli sitä mieltä, että sädehoidon lisäksi edessä on herceptin-hoito.
En ollut aikaisemmin edes kuullut mistään her2-positiivisuudesta, joten tuntui, että olin asian kanssa jälleen nollassa, tietämätön...
Leikkaava sairaala laittoi lähetteen toiseen sairaalaan sädehoitoa varten, josta lähete palautettiin takaisin leikanneeseen sairaalaan kuulema hoitojen aloittamista varten. Minulla ei ole aavistustakaan siitä, mitä edessä on ennenkuin joskus pääsen - niin, en edes tiedä minkä alan lääkärin vastaanotolle. Olen kohtalaisen huonosti saanut tietoa asioista, osin siksi, että en ole osannut kysyä.
Se tieto, mitä löysin lähinnä netistä her2-positiivisuudesta ei ollut kovinkaan positiivista, joten innolla odotan, että jaksatte kertoa kokemuksistanne jatkossakin! Niiden avulla osaan ainakin kysyä "oikeita" asioita ja varautua siihen kaikkeen mitä edessä saattaa olla. Toki mielelläni kerron omiakin kuulumisiani, jos ne kiinnostavat.
Olen ajoittain kauhuissani juuri hoidoista, en ole koskaan sairastanut edes mahatautia ja pelkään suorastaan hysteerisesti oksentamista ja huonoa oloa. Esim. hiusten lähtö on pientä, tärkeämpää on tervehtyä.
Jos te olette kokka ja takatuhto, niin toivottavasti minä en ole ankkuri...
Joka tapauksessa upea syksy on edessä, toivottavasti meillä kaikilla riittää voimia nauttia väriloistosta ja kirpakoista aamuista!
Terveisin tintti
- Re: Her2 positiivinen rintasyöpälaulurastas
- Re: Her2 positiivinen rintasyöpälaulurastas
- Re: Her2 positiivinen rintasy�p�aapostikka
- Re: Her2 positiivinen rintasyöpäHempukka
- Re: Her2 positiivinen rintasyöpätintti
- Re: Her2 positiivinen rintasy�p�Tigerlily