Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Her2 positiivinen rintasyöpä
Heippa!Myös täällä yksi 48 v Her2-positiivinen, gradusIII, hormonipositiivinen tapaus, kainalosta ei löytynyt etäpesäkkeitä. Syöpäni todettiin keväällä 2005. Ensin osapoisto (2 cm kasvain), kuukauden päästä poistettiin koko rinta, koska löytyikin syövän esiastetta.
Viime vuoden heinäkuussa alkoivat sytostaattihoidot: 3xTaxotere ja sitten 3xCEF. Taxotere-hoidot olivat minulle helpompia, vaikka parin päivän päästä tiputuksen jälkeen raajoissa oli kuin raskaat lyijypuntit ja "luusärkyä". CEF olikin rankempaa, sillä etova olo oli viikon verran kova pahoinvointilääkkeistä huolimatta. Mutta kaiken kaikkiaan selvisinkin hoidoista paremmin kuin ennakkoon olin ajatellut.
Pari viikkoa ensimmäisen sytostaattihoidon jälkeen hiukset lähtivät tukkoina. Niinpä käytin kotioloissa huivia ja maailmalla peruukkia n. 7 kk ajan. Nyt päässäni ovat entistäkin paksummat, mielestäni oikein upeat hiukset!
Kainaloon en saanut sädetystä. Hormonilääkitykseksi kohdallani katsottiin sopivimmaksi Arimidex, jota voidaan antaa vain vaihdevuodet ohittaneille. Ikäni puolesta en ihan ollut vielä päässyt vaihdevuosiin asti, niinpä aluksi hoidoksi ehdotettiin ihon alle kapselia kerran kuukaudessa kahden vuoden ajan estämään estrogeenin muodostumista. Lopulta päädyin sen sijasta kuitenkin munasarjojen sädetykseen, jota kai tehdään nykyään enää aika harvoin. Olen ollut ratkaisuuni tyytyväinen, sillä en ole joutunut kärsimään kuumista aalloista yms.
Herceptin-hoito aloitettiin maaliskuussa 2006. Käyn kolmen viikon välein tiputuksessa, hoito kestää vuoden. Ainakin tähän asti Herceptin-hoito on sujunut kohdallani ihan hyvin.
Hoitojen suhteen olen siis jo selvästi voiton puolella. Kyllähän tämän sairauden tuntee varsinkin sytostaattihoitojen aikana myös fyysisesti. Mutta vähintäänkin yhtä paljon vaikuttaa mieliala. Joten kannattaa tarttua pieniinkin iloisiin asioihin!
Aurinkoista syksyä erityisesti teille kaikille, jotka parhaillaan käytte läpi rankkoja hoitojaksoja!
"Älä pelkää - elä luottaen"
Mimme
- Re: Her2 positiivinen rintasyöpälaulurastas
- Re: Her2 positiivinen rintasyöpälaulurastas
- Re: Her2 positiivinen rintasy�p�aapostikka
- Re: Her2 positiivinen rintasyöpäHempukka
- Re: Her2 positiivinen rintasyöpämimme
- Re: Her2 positiivinen rintasy�p�Tigerlily