Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Her2 positiivinen rintasyöpä
Hei kanssakulkijat!Olet Irina oikeassa, viinirypäleet lienevät pääsääntöisesti etelän hedelmiä :)
Mielessäni kuitenkin vuosia hellin ajatusta, että jos minulla joskus on oma puutarha niin istutan sinne viiniköynnöksen. Sain sen puutarhani noin parikymmentä vuotta sitten, "Aito viini" -viiniköynnökseni 5 vuotta sitten. Köynnös kasvaa avomaalla pergolan päällä tontin kuumimmassa paikassa. Kasvaa rehevästi ja tuottaa mielettömiä määriä tummansinisiä, makeita rypäleitä.
Tämän syksyn saalis noin 7 (!) ämpärillistä, jossa ei ole mukana kompostiin kannettuja huonokuntoisia tai muuten pilaantuneita. Suuri määrä on suorastaan ongelma, koska en ole ihan keksinyt miten niitä säilöisin, viini-ihmisiä en ole. Pääasiassa ne tulevat siten syödyksi tuoreena. Ystäväpiiri auttaa kiitettävästi syönnissä. Nyt ensimmäisen kerran kokeilin pakastaa sekä murskattuna että kokonaisena, niiden maku sulatettuna sitten ratkaisee tapahtuuko myös jatkossa niin.
Koska sato oli niin valtava, leikkasin nyt köynnöksen rajusti. Jätin vain muutamia pitkiä versoja, joten ensi syksynä tuskin on ylituotannon ongelmaa.
Kaikenkaikkiaan köynnös luo minulle jotan selittämätöntä mielihyvää muutenkin. Jo keväällä, kun aurinko paistaa kirkkaasti, saatan istua sen alla auringossa ja kuuntelen kuivuneiden lehtien kahinaa hennossa tuulessa...
Vähän kadehtien jäin miettimään miten vältyt tuolta ummetukselta. Tiputetaanko sinulle pahoinvointilääkettä Kytriliä? Itse laitan sen piikkiin koko ummetuksen, tehokas pahoinvoinnin estäjä, mutta estää sitten muunkin suolen toiminnan täydellisesti.
Hiustenlähtö taitaa olla väjäämätönä. Hoitoa aloitettaessa ainoa mitä minulle takuuvarmasti luvattiin, oli hiustenlähtö. Jossain mielensopukoissa ehkä toivoin ettei niin olisi käynyt, mutta nyt siihen vain tyytyy - pää on kuin vauvalla :)
Mukavaa, Tintti, kun selvisit vähällä oireilulla. Toivottavasti hyvä olo jatkuukin. Jäin hieman ihmettelemään lähetettiinkö sinut tosiaan heti kotiin tiputuksen jälkeen? Minulla oli ensimmäisen Herceptinin jälkeen neljän tunnin seuranta. Sen kuluessa sain lyhyen (20min) tiheälyöntisyyskohtauksen ja sen vuoksi kaikki seuraavatkin tiputukset ovat olleet ns. pitkiä, eli puolitoistatuntia. Yleensähän ne jatkot tiputetaan noin puolessa tunnissa. Sydänoireita ei nyt seuraavissa tiputuksissa ole tullut.
Ja sinne takatuhdolle Irinalle kannustusta; toisen Taxoteren jälkeen oli minulla oireilua vain sen ensimmäisen viikon niin kuin ekassakin. Sitten vointini taas hyvä (se suolikin laukesi lopulta :))
Sateen välillä aurinkokin kurkistelee ja ulkoilma houkuttelee nauttimaan syksyn rikkauksista - väreistä, tuoksuista ja ilmassa leijuvasta jännitteestä valon ja pimeyden kisatessa keskenään päivän pituuksissa.
Lämmöllä tervehtien
anemone
- Re: Her2 positiivinen rintasyöpälaulurastas
- Re: Her2 positiivinen rintasyöpälaulurastas
- Re: Her2 positiivinen rintasy�p�aapostikka
- Re: Her2 positiivinen rintasyöpäHempukka
- Re: Her2 positiivinen rintasyöpäanemone
- Re: Her2 positiivinen rintasy�p�Tigerlily