Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Her2 positiivinen rintasyöpä

Hei Mariina .Minulta itseltäni on leikkattu rintasyöpä
18.ja 1/2 vuotta sitten .Olen tällä hetkellä 65.vuotias ,
eli kun minut leikattiin olin vajaa 47 vuotias .Itsellänikin
on hormooniperäinen syöpä ,en ole koskaan ottanut oikein selvää minkä tyyppinen se oli ?Koska jo alussa syöpälääkäri sanoi minulle että esimerkiksi joissakin maissa tämätyyppinen
syöpä joka minulla leikataan jo valmiiksi toinenkin rinta pois .....Hoitona minulla oli 11.kertaa sädehoitoa ,eikä muuta kyllä oli puhetta että seurataan onko aihetta alkaa hormooni
lääkitys .Mutta sitä ei koskaan aloitettu .
Joitakin epäilyjäkin minulla ollut etäpesäkkeistä ,mutta mitään ei ole onneksi löytynyt .Eihän elämä koskaan ole tämän
sairauden jälkeen samanlainen kuin ennen .Kyllä siinä niin käy
todellakin että elämän arvot muuttuvat "totaalisesti ".Enään ei pienet asiat vaivaa niinkuin aikaisemmin .Elämä tuntuu paljon arvokkaamalta .Olin jossain elämäni vaiheessa aika masentunut ,joskus sanoin miehelleni ,että kuinka minä jaksan elää tämän "tämänloppuun "......Kun sairastuin tähän rintasöypään
,alkoi valtava elämämisen "halu "koko elämä oli taas kerran edessäni jokainen päivä oli arvokas ja on edelleenkin .Minulle on tärkeää että voin käydä täällä netissä ja seurata kanssa sisarten taistelua syöpäävastaan .Positiivinen elämän asenne on yksi tärkeimpiä asioita sairastumisen alussa ,ottaa vastaan kaikki hoidot mitä tarjotaan .Minun nuorin lapseni oli 16.vuotias kun sairastuin ,suurin suruni olikin ,mitä jos en selviäkkään ,mutta vasta silloin se taisteluhenki iskikin ,en en anna periksi .Toivon sinulle kaikkea hyvää ,kyllä sinä siitä selviät ,kädet vaan ristiin katse ylöspäin .
laulurastas | 18.9.2006 klo 16:39:52