Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Her2 positiivinen rintasyöpä
Hei taas Anemone ja kaikki toiset!Kiitos kirjeistänne.
Aloitankin tarinani alusta!! Kesäkuussa tunsin oikeassa rinnassani 2-3päivänä outoa tunnetta, pientä kivun tapaista.
Tunnustellessani ulkosyrjässä syvällä oli jotain "töyssyä", jonka arvelin olevan rauhaskudosta.
Sitten tuli juhannus kiireineen, heinäkuun alussa oli reissu ja "unohdin" koko asian. Kuitenkin aloin taas kopeloida rintaa ja mielenrauhani vuoksi menin mammografiaan 12.7. Kuvassa näkyi "hyvänlaatuista" mikrokalkkia ja töyssy oli lääkärin mielestä mastopatiaa. Siis kasvainta EI näkynyt kuvassa. Lääkäri otti kuitenkin ohutneulanäytteen ja yllätys, yllätys, sieltä löytyi pahanlaatiusia soluja!! Edellisen kerran olin käynyt mammossa 1v.3kk. sitten: puhdasta!
Syöpä oli itse asiassa iso, n. 5 senttinen komedokarsinooma, (in situ), ja sen keskellä pieni 6mm invasiivinen alue, joka sisälsi kaikki pahat elementit. No koko rinta poistettiin ja hyvä niin!
Tiedätkö Anemone, minuakin askarruttaa toinen rinta! Jos kerran kuvassa ei näkynyt iso syöpä, niin voinko olla varma, ettei toisessakin ole "näkymätöntä" sorttia!
Itse asiassa se oireilee just samalla tavalla, ja tunnen siinä
suuren pavun muotoisen papulan, myöskin ulkosyrjässä. Näytin onkologille, hän kokeili ja sanoi sen olevan joko kysta tai lipooma. Lähetti kuitenkin ultraan, lääkäri ultrasi, otti kuvankin, sanoi,ettei näy mitään!! Kaikki ovat vakuuttaneet olevan äärimmäisen harvinaista, että kummassakin rinnassa olisi yhtä aikaa syöpä. Mutta mahdollista se on!!
No minä lakkasin vauhkoamasta ja ajattelen, että olkoon sitten!
Eilinen tiputus meni hyvin, ei ole sanottavasti jälkioireita.
Toivon, että saisit selvyyden toisen rinnan tilanteeseen, sen miettiminen rassaa!
Kauniin syyspäivän jatkoa teille kaikille, voimia!
Terveisin Irina
- Re: Her2 positiivinen rintasyöpälaulurastas
- Re: Her2 positiivinen rintasyöpälaulurastas
- Re: Her2 positiivinen rintasy�p�aapostikka
- Re: Her2 positiivinen rintasyöpäHempukka
- Re: Her2 positiivinen rintasyöpäIrina
- Re: Her2 positiivinen rintasy�p�Tigerlily