Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Her2 positiiviset
Hei!Osanottoni, tintti, minultakin. On luonnollista, että läheisen poismeno tuo omankin kuoleman ajatuksiin, nyt tietysti vielä herkemmin. Ja vaikka kaikki teidämme, että tänne ei kukaan ole jäänyt, emme kuitenkaan halua elämästä luopua. Sekin on luonnollista, eihän elämä jatkuisi jos meillä ei olisi elämän viettiä.
Minäkin ajattelin aina eläväni jonnekin yhdeksänkymppiseksi virkeänä ja terveenä. Vaikka ajattelinkin niin, sanoin kuitenkin myös sen, ettei meille kenelläkään ole luvattu huomista päivää. Jakelin myös sitä viisautta, että ihminen on vastuullinen sanoistaan - ikään kuin tilitetään. No, nyt minä elän todeksi sitä - tilitän tuota ajatustani. Vaikka oikeastaan kumpikaan noista ajatuksistani ei ole muuttunut, ne ovat nyt vain kovasti lähentyneet toisiaan. Elän enemmän tässä ja nyt, mutta tähyän silti sinne kaukaisuuteen. Toivon oppivani elämänviisautta, joka yhdistää nuo niin, että voin kokea elämisen riemua eläessäni tänään, mutta tulevaisuudessakin on toivo ja elämänmaku.
Ehkä jokin vielä ymmärtämätön elämää rikastuttava säie liittyy tähän sairastamiseen. Epävarmuus on kyllä kiusallista, mitenkähän sen kanssa tulisi sinuiksi?
Sinullakin, syysunelma, on nyt raastava epätietoisuuden tunne rakkulastasi. Kuljemme kanssasi tässä epätietoisuudessa toivoen parasta, onhan meillä kaikenlaista harmitontakin näppyä ja rakkulaa onneksi. Uskotaan, että syysunelmasi pysyy.
Minulta ne vatsa/rintakivut hävisivät melkein kokonaan siihen meneessä kun menin taas Herceptin tiputukseen. Päädyimme keskustelussa hoitajan kanssa siihen, että seuraan tilannetta ja mikäli vaivat jatkuvat, soitan polille lääkärille. Nyt tilanne on melko hyvä, olisikohan ne kuitenkin vain liittyneet siihen ummetukseen ja ensimmäisen viikon vaivoihin?
Kuulin sairaalassa toiselta potilaalta siitä itsekiinnittyvästä silikooniproteesista. En siitä sen enempää silloin kysellyt, mutta kun kävin hakemassa tämän "irtoproteesin" kysyin samalla sitä. Minua opastanut henkilö oli kovin nihkeä sen suhteen ja sanoi, ettei sitä suositella ensimmäiseksi proteesiksi, eikä ainakaan ennen hoitojen loppumista, koska iho ei välttämättä kestä, eikä se myöskään tartu kaikkien ihoon. Hän ei edes sitä esitellyt, enkä siinä tilanteessa jaksanut inttää. Ajattelin kyllä hoitojen loputtua ottaa uudelleen yhteyttä ja selvittää tilannetta. Mietin vain sitä, että jos minulla nytkin on vaikeuksia pitää sitä irtoproteesia, miten sitten se "kiinteä" sopisi. Ei kai tiedä ennen kuin kokeilee :)
Tiputuksessa ollessani luin 5/06 Hyvä terveys -lehteä. Löysin sieltä mielenkiintoisen artikkelin sisäisestä minästä. Sen lopussa oli yhteenveto miten vaalia sisäistä ystäväänsä, tämän haluan jakaa kanssanne. Toistemme lisäksi meillä on myös sisäinen ystävämme, iloitaan siitäkin joka päivä :)
Lämmöllä tervehtien
anemone
Miten vaalit sisäistä ystävääsi:
- iloitse saavutuksistasi
- muistele onnistumisiasi ja hekumoi menestyksen hetkillä
- tunne vahvuutesi
- sano itsellesi: Olen kaunis ja olen arvokas
- opi hyväksymään itsesi ja kehosi
- salli virheet ja erehtymiset
- ota aikaa itsellesi
- opettele kuuntelemaan itseäsi ja kehoasi
- helli itseäsi
- opettele rentoutumaan ja muista, ettei sinusta ole apua muille jos uuvut itse
- pidä jämäkästi puolesi
- hakeudu seuraan jossa kukoistat
Toistemme lisäksi meillä on myös sisäinen ystävämme, iloitaan joka päivä.
anemone
- Her2 positiivisetanemone
- Re: Her2 positiivisettintti
- Re: Her2 positiivisetanemone
- Re: Her2 positiivisetSyysunelma
- Re: Her2 positiivisetaapostikka
- Re: Her2 positiivisetaapostikka
- Re: Her2 positiivisettintti
- Re: Her2 positiivisetSyysunelma