Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Her2 positiiviset
Niin kävi minullekin, Irina, pitkä teksti viime viikolla hävisi bittiavaruuteen. Samoin kävi sunnuntaina, vain tuo uusi viestiketju onnistui. Mitenkähän minulla nyt käy?Tintti, minullakin otetaan vain perusverikokeita, mutta aloin miettimään onko eri laboratorioissa eri normaaliarvot, koska sinulla Irina on kovasti matalat arvot minuun nähden. Minun neut 4.15 joka on suorastaan noussut edellisestä 3.61! Nousua oikein ihmettelin, onko Taxo annos ollenkaan sopiva?
Ainoastaan punaiset veriarvot olivat laskeneet Hb jopa 116:ta. Lääkäri oli kuitenkin muihin arvoihin tyytyväinen ja tiputukset tehtiin molemmat. Kaikki meni hyvin ja vointini on aivan hyvä nyt.
Mutta se viikon ummetus odotus :(
Tintti, otan kortisonia hoitopäivän iltana 5, hoitopäivänä aamulla ja illalla 5, seuraavana päivänä 5+5 ja vielä seuraavana aamuna 5. Onko annokseni siten moninkertainen sinuun verrattuna?
Tosin viime kerralla vähensin kortisoniani, koska Taxo -annoskin oli pienempi ja naama hehkui todella punaisena ja kuumana. Luulen, että ne pään näpytkin johtuivat kortisonista. Samalla pienemmällä taxo -annoksella mentiin tänään ja sovittiin lääkärin kanssa myös nyt pienemmästä kortisoniannoksesta tuntemuksien mukaan.
Seurannasta Herceptinin takia minulle sanottiin sydämen UÄ:n olevan 3 kuukauden kuluttua aloituksesta ja siitä vuoden päästä mikäli mitään oireita ei tule. Alkukuvaushan oli ennen Herceptinin aloitusta.
Tuon rehellisen tiedon saaminen joissain asioissa tuntuu tosiaan olevan kiven alla. Jos kovasti kyselee, niin tulee helposti leimatuksi hermoheikoksi. Jos huolestuu omista tuntemuksistaan, sanotaan huolestumisen kuuluvan asiaan eikä niitä noteerata.
Joissain asioissa olen kyllä saanut ihan rautalankamallin silloin aluksi, muutamilla ensi käynneillä oli lääkärinä kokeneet syöpälääkärit ja he tiesivät mistä puhuivat. Silloin vain ei kaikkia kysymyksiä tullut mieleen niin kuin nyt matkan varrella. Tämän hetkinen lääkärini on varustettu paljon pienemmällä kokemuksella ja toisinaan hän vaikuttaa hyvin epävarmalta. Täytynee kokeilla mitä hän tuumaa siitä luustokartoituksesta :)
Mukavaa, että sinäkin Irina pääset siihen, kerro sitten! Ja onneksi olkoon uudesta kampauksesta :)
Toivotaan, että sinulla, Tintti, onnisti peruukin suhteen :)
Minä koreilin se päässä tänään, ei lainkaan paha, jonkinlainen lohdutus hiuksettomuuteen :)
Houstenlähtö jotenkin minulla pysähtyi, mutta on kuitenkin niin harva kuin harakanpesä, että mielellään sujauttaa sen peruukin peitoksi.
Viimeisiä omenia vielä säilyttelen puutarhassa ja hyvä niin kauan kun ei ole pakkasia. Sitten ne on menetetty jos ei kukaan huoli, kelpaavat tosin hyvin lierorestauranttiin lehtien seuraksi.
Mutta nautitaan kaikesta mikä päivässä eteen tulee, olkoon vaikka sitten kylmää ja pakkasta ja jos oikein jo lumi tulee, eikun sukset esille :)
Iloitaan toisistammekin
anemone
- Her2 positiivisetanemone
- Re: Her2 positiivisettintti
- Re: Her2 positiivisetanemone
- Re: Her2 positiivisetSyysunelma
- Re: Her2 positiivisetaapostikka
- Re: Her2 positiivisetaapostikka
- Re: Her2 positiivisettintti
- Re: Her2 positiivisetSyysunelma