Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Uuteen aamun :)
Lapset nukkumassa, rauha maassa mutta ei mielessä….. Kiitos kaikille voimahaleista ja muista kannustavista kommenteista, olette tärkeitä! :)))Katselin lausuntoani uudestaan Kevätmielen (kiitos siitä) kirjoittaman infon jälkeen ja päädyin seuraavaan:
- muistelen että olisin jossain törmännyt tuohon ki-67-arvoon (olikohan se nyt tuo?) mutta en mistään löytänyt sitä papereistani. Olisikohan vastaava arvo lausunnossani MIB-1 = 40% (+++). Hieman googlettamalla ajattelin että se voisi olla juuri tuo jakaantumisnopeus ja kohdallanihan se on tosi korkea, sen tosin tiesinkin koska minulle kerrottiin että syöpäsoluni ovat hyvin nopeasti jakaantuvaa tyyppiä. Tai sitten
- negatiivinen asia on myös se, että molemmat hormonireseptorit ovat minulla negatiiviset, ei siis hormoneilla hoidettavissa kuten useimmilla lienee.
- karsinooma G3 T1 N1, ymmärrän ainoastaan tuon gradus III:n, en muuta.
- p53 = lähes 100% ja cerbB2 = 100% - ei aavistustakaan mitä ovat mutta tuo korkea %-luku kalskahtaa jälleen tylyltä…
- kainalossa suurin tuumori 16 mm, melko iso
- Makro – mitä se tarkoittaa??? Siitä joku puhuikin aiemmin, mikroista ja makroista.
- CISH positiivinen - ?
- 13 mm multifokaalinen karsinooma
En tiedä pitäisikö näitä tonkia kun tulee vaan hullumpi olo, sen verran paskat lukemat suoraan sanottuna mutta kun ei voi syrjäänkään mielestään työntää…
Lääkärien kauhu on tietty se, että nettipalstalla potilas neuvoo toista mutta kyllä nyt kysyisin osaatteko yhtään avata minulle noita kysymyksiä joita ylempänä esitän? Ja tiedän että onkologilta saisin kysymyksiini yhtä nopeasti papatetut vastaukset kuin aiemminkin ja astelisin ovesta ulos huuli pyöreänä kuin reikäleivässä! Olen ollut aina paperin kanssa lääkäritapaamisissa ja kerran hän katsoi kelloaan ja kysyi onko mulla niitä kysymyksiä vielä paljonkin jäljellä……. eli kauheasti ei rohkaise pyytä avaamaan kokonaan lausunto niin että sen ymmärtäisin ja ehtisin vielä ylös kirjoittamaankin. Nyt on kyllä niin kurja fiilis taas että tyytyväisenä totean rakkaiden unilääkkeiden olemassaolon kaapissani! Se kertonee kaiken ja lopun tiedätte itse kukin kun näitä asioita olette itse pähkäilleet, eipä tarvi teille sanoin kuvailla että miltä tuntuu, tiedätte sen sanomattakin…
Pariterapiasta – sinne ollaan yritetty päästä, varmaan yli vuosi sitten alkoi soittelu, on ylikuormitettu, ei mitään mahdollisuutta päästä, eivät ota edes jonoon. Varmaan kolmeen paikkaan soiteltiin, myös yksityiset. Eli se siitä palvelusta, yritetty on… Nyt tosin ajattelin että soitan keväällä ja lataan pöytään kaikki ukaasit perheen hajoamisesta ja sanon että nyt emme voi vielä syöpähoitojen vuoksi tulla mutta syksyllä tai loppuvuodesta ehkä alkaisi olla voimia siihenkin prosessiin ja odotan että meitä myös autetaan. Katsotaan kuinka käy, nähtäväksi jää….
Alkuviikosta kun makasin sytohurussa sängyssä (syto siis viikko sitten perjantaina) tuli mies töistä kotiin, makasin makuuhuoneessa suljetun oven takana. Avasi oven, toi jotain sisään, ei sanonut mitään, kysyin että etkö edes kysy mikä on vointi, vastaus oli en, menen purkamaan kauppakassit. Voi perkeles sanon kyllä kuulkaa, nyt raivostuttaa enemmän kuin silloin, olenhan sentään jo vahvemmassa kunnossa mutta silloin vain jaksoin todeta että tää on niin tätä! ARGH!!!
Punkteerauksesta – jotain positiivista, en tarvinnut kertaakaan punkteerausta. Tosin pidin dreeniä viikon koska vuoto oli niin runsasta pitkään, leikkauksessakin liki pari litraa olin vuotanut joten siirrettiin 6 pusia verta leikkauksen jälkeen. Dreenin poiston jälkeen pistohaavat kyljessä olivat pitkään auki ja vuotivat paljon tai paljon ja paljon, mutta iltaisin oli pitkään sellaiset vuotavat vanat kyljessä ja vaihtelin vain talouspaperia toiseen ja odottelin että sen verran loppuisi että saisin haavatyynyn laitettua suojaksi yötä varten. Näillä hoitotoimenpiteillä pärjäsin pitkään ja punkteerauksilta vältyin.
Lapset on hirveässä räkätaudissa ja yskässä, etenkin nuorempi ja sitä räkää on meikäläisenkin naamassa välillä tolkuttomasti joten vaikeaa on yrittää välttää tauteja nyt kun taas olen matkalla neutropeniaan. Edellinen syto ei tosin laskenut neutrofiilejä niin alas kuin aikaisemmin, olivat peräti 0.24 (ja kok. leuk 1.0) joten jospa tämäkin syto sujuisi kevyemmällä romahduksella? Nokka on kyllä tänään valunut ja kurkku kipeä, ollut tosin kipeä heti sytostakin joten mikä on flunssaa ja mikä syton sivuvaikutusta, mene ja tiedä.
Jaaha, pitäis varmaan popsia pillerit nassuun ja sitten odotella vielä jospa joku iltakukkuja olisi vielä ”langoilla” roikkumassa ja kommentoimassa :)
- Uuteen aamun :)kevätmieli
- Re: Uuteen aamun :)tautinen
- Re: Uuteen aamun :)julia
- Re: Uuteen aamun :)Kehäkukka
- Re: Uuteen aamun :)Sartsa
- Re: Uuteen aamun :)kesän lapsi
- Re: Uuteen aamun :)lillukka
- Re: Uuteen aamun :)kevätmieli
- Re: Uuteen aamun :)kevätmieli
- Re: Uuteen aamun :)Sartsa
- Re: Uuteen aamun :)Kehäkukka
- Re: Uuteen aamun :)santeri