Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Uuteen aamun :)

Huomenta täältäkin. Pannussa oli vielä kahvia, kiitos vaan. Täällä paistaa aurinko. Kylmältä tuntuu, mutta eiköhän tästä selvitä lenkille.
OYS:ssa ei tapaa onkologia kovin usein. Joulukuussa oli lääkäriaika , jolloin suunniteltiin sytohoito. Eka taxon yhteydessä tapasin sytopolin lääkärin, jonka kanssa suunniteltiin oheislääkitys. Seuraava lääkäriaika oli ennen viimeistä CEF:ä, jolloin puhuttiin tulevasta sädehoidosta. Sädehoidon suunnittelussa näin lääkärin vilaukselta, kun hän kävi katsomassa kuvausaluetta. Hoitajat konsultoivat tarvittaessa lääkäriä ja välittävät tietoa. Seuraavasta lääkäritapaamisesta en ole hoksannut edes kysyä. Sen täytyy kuitenkin olla ennen hoitojen loppumista, koska on päättämättä, mitä antiestrogeenia minulle määrätään.
Minä voin olla tänään airoissa. Nukuin hyvin, ja olo on pirteä. Neutrofiilien tilannetta en tiedä, maanantaina on seuraava PVK.
Jospa tiistaina pääsisi eka säteisiin. OYS:n käytäntö on, että normaalisti otetaan verikokeet vain ennen sytotiputusta ja eka sädetystä, eikä joka kerralla oteta laajoja kokeita. Niitä alhaisimpia arvoja ei siis välttämättä edes tiedä.
Mukavaa viikonlopun odotusta. Tänne tulevat pojan 2- ja 3-vuotiaat lapset viikonloppuhoitoon, joten syöpäkin jäänee taka-alalle. Mutta linjoille tulen aina, kun kone on vapaana. Kun hoitoputki päättyy, täytynee katkaista tämä riippuvuus. Tai sitten hidas vierotus. Aluksi vain kerran päivässä, sitten joka toinen päivä, sitten kerran viikossa jne. Mutta eihän sitä malta kuitenkaan olla lukematta kaikkia viestejä, joten istuntoaika pitenee. Tartteeko tähänkin psykiatrista apua?
Kevätmieli, mene ihmeessä psykiatrin juttusille, kun olet saanut ajan. Minulle oli tk:n psykologin vastaanotto tammikuussa. Tuon ajan olisin kyllä tarvinnut sairastumisvaiheessa ja tuloksia odotellessa. Enpä hoksannut sitä silloin kysyä. Sanoinkin psykologille, että pahin on ohi. Oli kuitenkin mukava jutella. Hän kysyi selviytymiskeinoistani. Sanoin yhtenä tärkeänä tekijänä tämän palstan. Hänelle asia oli uusi ja kiinnostava. Minulla on hänen puhelinnumeronsa, joten voin ottaa yhteyttä, jos siltä tuntuu. Palaillaan. Julialle ja Kevätmielelle lämmintä peittoa toipumiseen!
lillukka | 4.5.2007 klo 10:08:54