Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Uuteen aamun :)

Hei Päivä kerrallaan ja muut siskot!

Olen lukenut kaikki viestit ja paljonkin olisi kirjoiteltavaa, mutta kello on jo niin paljon, etten jaksa alkaa romaania väsäämään...

Mutta Päivä kerrallaan, sinulle kommentoisin jotain PAD-lausunnosta. (Ja tietenkin toivotan voimia kotitilanteeseen, kuulostaa kohtuuttomalta..)

Ki-67- tutkimusta vastaava on juuri tuo MIB-1. Itsellänikin on tutkittu tuo "Men In Black ;)", ja sama prosenttiluku täälläkin.

Karsinooma G3 T1 N1 - Tuo T1:n T tarkoittaa tuumoria ja T1 tarkoittaa, että kasvaimen suurin läpimitta on ≤2 cm. N1:n N tarkoittaa nodusta eli imusolmuketta ja N1 tarkoittaa, että "liikkuvia samanpuoleisia imusolmukkeita kainalossa". Jossain ulkomaisilla nettisivuilla olen nähnyt sellaisenkin luokituksen, että N1 tarkoittaisi (muistaakseni) 1-3 imusolmukemetaria ja N2 4-9 imusolmukemetaria. Mutta nyt en lyhyellä etsinnällä mistään löytänyt tuollaista luokitusta.

p53 = lähes 100% ja cerbB2 = 100% - Tuo p53 on jokin proteiinijuttu.. olen sitä yrittänyt itsellenikin selvittää, mutta mitään yksiselitteistä vastausta en ole löytänyt (tai sitten en ole ymmärtänyt asiaa). Tuo cerbB2 tarkoittaa Her2-määritystä. Käypä hoito sivuilta: HER-2 onkogeenin yliekspressio voidaan määrittää immunohistokemiallisella värjäyksellä (suositus värjäyksen tulkinnaksi: 0, 1+, 2+, 3+). Pelkän immunovärjäyksen herkkyys ja tarkkuus ennustamaan trastutsumabihoidon tehoa ei ole riittävän hyvä. Tästä syystä positiiviset värjäystulokset (2+ ja 3+) tulee varmentaa DNA in situ hybridisaatiolla, jolla määritetään suoraan syöpäsolujen spesifi DNA-vaurio (= geenimonistuma). Eli sinulla on ollut 100% värjäytyvyys tuossa ensimmäisessä testissä ja siitä syystä on tehty varmistukseksi tuo CISH-testi, josta myös mainitsit ja sehän sinulla oli positiivinen, eli tarkoittaa Her2-positiivista syöpää.

Toivottavasti noista oli jotain apua..

Nyt nukkumaan. Lämpimästi terveisiä ja halauksia kaikille veneilijöille, minä värjöttelen jo rannalla ja yritän pitää kohtuullista mielialaa yllä, tosin en taida siinä kovin hyvin onnistua. Taitaa nämä endokriiniset hoidotkin jo "tuottaa tulosta" mielialanvaihteluineen jne. Kuulen paatistanne jotain laulua, mutta en millään saa selvää, mikä laulu on kyseessä!

miu

-miu- | 5.5.2007 klo 23:30:40