Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Uuteen aamun :)
En ole varma joutuisiko Aloxin itse maksamaan, ei ollut puhetta kun ei ollut saatavilla:) mutta hoitajan puheesta käsitin että kun sitä HYKS:n sairaalan apteekista tilattaisiin niin tuskin se silloin maksettavakseni tulisi? Vaikka kyllä sen yli sata euroa maksaisin vaikka itse jos se olo helpottaisi. Ja sama se, Emendit joudun joka tapauksessa maksamaan itse koska lääkäri kirjoittaa siihen reseptin joten muutaman latin siihen voisin mielelläni sijoittaa lisää Aloxia saadakseni:)Unilääkkeitä olen käyttänyt siitä asti kun sain diagnoosin, siis 19.10.06. Hiukan (ja ei edes hiukan) pelottaa niiden pitkäaikainen käyttö (= riippuvuus) mutta minkäs teet kun ilmankaan ei pärjää:( Uutena vuotena yritin nukahtaa ilman kun ei saatu vieraita ulos talosta ennen klo 01 enkä viitsinyt ottaa kun ajattelin että aamulla olen sitten ihan väsy vielä niiden vaikutuksesta mutta olisi kannattanut ottaa sillä pyörin sängyssä vielä klo 04.... Siihen kyllä osaltaan vaikutti sekin että ukko oli ollut tosi ilkeä ja pienessä kaljassa sanonut minulle vähän enemmän asioita kuin olisi tarvinnut. Eipä ole tilanne helppo kenellekään mutta välillä pohtii kuinka paljon yhden ihmisen hartiat jaksavat ottaa vastaan... Tässä on tossut meinanneet lähteä eri suuntaan jo mutta kas sepä ei ole käytännössä kovin helppoa toteuttaa kun toinen on aina välillä siinä kunnossa kuin on ja kahta ihmistä tarvitaan pitämään yllä lasten normaalia arkea. No nyt on sovittu että lusitaan syöpä ensin ja sitten katsotaan mitä tehdän parisuhteelle, liian monia isoja asioita ei voi työstää samaan aikaan. Huomaan vaan välillä että voimat on niin vähissä etten meinaa edes jaksaa lukea täältä viestejä ja kuulumisia vaikka ne tärkeitä onkin, haluaisi kommentoida mutta kun ei jaksa ja sekin turhauttaa kun pää ei sitten muista enää vastausta rustatessa että mitä nyt halusinkaan sanoa. Kaipa se liittyy tähän fyysisen kunnon huonouteenkin, kunhan tästä voimat vahvistuu niin jaksaa muitakin asioita ihan eri tavalla, toivotaan niin:)
Niistä mielialalääkkeistä; sain oikeastaan "kimmokkeen" asiaan eräältä psykologilta johon törmäsin aivan sattumalta muissa ympyröissä. Hänet on myös leikattu ja hoidot käynyt läpi ja kertoi, että hänelle määrättiin mielialalääkettä (syöpään liittyvään vaivaan jota nyt en tarkkaan muista) ja loppujen lopuksi koki ettei se ollut ollenkaan huono asia. Ja ajattelen kohdallani niin että jos se vaikutus on vaikka vaan placebo-vaikutusta niin sama se kunhan vaikuttaa positiivisesti:)
Ja positiivisuudesta; tänään keksin monia syitä miksi pääni magneettikuvaustutkimustulos ei varmaankaan ole puhdas ja kun oikein pitin ison pyörän pyörimään niin meinasi ne pari pikku hernettä räjähtää pääkopassa! Viimeinen "niitti" oli se, että löysin automme vierestä (auto on katoksessa rauahllisella pientaloalueella) tänään iltapäivällä käytetyn huumeruiskun maahan heitettynä, oli vielä verta ruiskun sisällä, oikein oksettaa kun ajattelenkin asiaa ja etenkin jos lapset olisivat sen löytäneet ensin ja alkaneet tutkia "aarretta". Kävin saman tien 5-vuotiaan kanssa keskustelun miten toimia vastaavassa tilanteessa jos itse näkee ruiskun jossain. 13 kk vanhalle lapselle ei kyllä vastaavista keskusteluista ole hyötyä:(
Yhtä aikaa pelottaa ja pitää raivoksi kun omalta pihalta (jota olen pitänyt lintukotona) tekee tällaisia löytöjä, muistuu niin konkreettisesti mieleen miten sairas maailma tämä on! Lapsilleen haluaisi turvallisen tulevaisuuden mutta kun sen takaamiseksi ei vain ole mitään lääkettä tai hoitoa - moni vaara uhkaa meitä täällä elon tiellä...
No huh huh, menipä synkistelyksi mutta helpottaa ainakin hieman, onneksi tämmöinen forum on olemassa jossa teidän kanssa voi jakaa huoliaan, murheitaan ja ilonkin aiheitaan, kyllähän iloakin paljon elämään mahtuu:)
Hyviä öitä kaikille ellen nyt sitten "maniassani" intoudu vielä jotain kommentoimaan;)
- Uuteen aamun :)kevätmieli
- Re: Uuteen aamun :)tautinen
- Re: Uuteen aamun :)julia
- Re: Uuteen aamun :)Kehäkukka
- Re: Uuteen aamun :)Sartsa
- Re: Uuteen aamun :)kesän lapsi
- Re: Uuteen aamun :)lillukka
- Re: Uuteen aamun :)kevätmieli
- Re: Uuteen aamun :)kevätmieli
- Re: Uuteen aamun :)Sartsa
- Re: Uuteen aamun :)Kehäkukka
- Re: Uuteen aamun :)santeri