Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Laulun nimi

Huomenta minunkin puolesta tai päiväähän tämä jo on, olen koko aamupaivän luestkellut teidän viestejänne ja välillä touhunnut muuta lasten kanssa. Nyt tein fixuna taas muistiin panoja teidän viesteistä, niin muistan mitä halusin kirjoitella takaisin, joten:

Päivä kerrallaan, oletko tutustunut näihin syöpäjärjestön tarjoamiin tukipalveluihin. Täältä linkin takaa löytyy syöpäjärjestön tarjoamat avut (miten minulla on sellainen olo, että nämä ovat maksuttomia syöpään sairastuneille). Jos vaativat syöpäjärjestön jäsenyyttä, niin se on vain 17 / vuosi (itse liityin heti). Mielestäni nämä tarjoaa joitain pariskunnillekin tarkoitettuja juttuja. Onko kellään kokemusta? Minuakin kiinnostaisi jatkoa ajatellen, sit joskus kun hoidot on ensin käyty läpi. http://www.cancer.fi/potilaatjalaheiset/neuvontakuntoutus/

I am sailing on minun lempi laulujani, joten minun puolestani voimme laulaa lurittaa tätä.

HER2:sta minulla epäiliin, siis se ns. värjäys testi näytti positiivista, mutta en tiedä lukua. Kysyin sairaalassa leikkaavalta kirurgilta sitten, että onkä tämän posiivisuus sitten huono juttu, niin hän vastasi näin: Oli ennen tosi huono, mutta ei enää ole huono juttu jos löytyy HER2 sen jälkeen kun Herceptin lääke on saatu, koska Herceptin puree HER2 positiivisiin kasvaimiin ja on ns. täsmälääke.

Biobsioista, minun käsitys, että ne menee todella herkästi "vierestä" eli näyte on terveestä kudoksesta ja antaa väärän vastauksen. Minulla ohutneula näyte antoi tuloksen: "vahva epäilys pahanlaatuisuudesta" ja paksuneula näyte, jolloin otettiin 3 palaa, niin osoittautui "puhtaaksi". Onneksi leikattiin, sillä syöpää se oli. Jos ohutneula näyte olisi mennyt vierestä, mikä kuulemma on yleistä varsinkin jos kasvain eli kohde on alla 100mm kuten minulla, niin minullahan olisi kai sitten terveen paperit, mutta kainalossa olisi kasvamassa jo metastaasi.... tämä yksi asia mikä minua toisinaan ahdistaa ... kun mitään pattiakaan ei koskaan minulla ollut vaan puhuin itseni (luulosairaus kunniaan) pelkän nipistelyn takia mammoon ja ultraa. Ainii ei muuten näkynyt minun kasvain myöskään mammossa, vaan vasta ultrassa.....Mutta siis missään tapauksessa en halua peloitella teitä, kai se on harvinaisempaa että näin käy. Yleensähän löytyy tuntuvana pattina.

Toukokuu, miu selitti eilis iltaisessa klo 2330 lähetetyssä viestissään noita PAD tuloksia ja sitten se estrogeeni ja progesterooni (meniköhän kirjoitus oikein) reseptori positiivisuun tarkoittaa sitä, että kasvaimessa on molempia hormooneja (kuten myös minulla), silloin hormoonihoito puree kasvaimeen.

Olette minulle tosi tärkeitä ja teistä on tullut kirjoitustenne perusteella jo persoonallisia nimerkkejä. En unohda teitä koskaan.

Voimahalauksin
MeriTuuli
MeriTuuli | 6.5.2007 klo 13:33:04