Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Uuteen aamun :)
Heips kaikille,taas oli paljkon kertynyt luettavaa ja kiva olisi muistaa kommentoidakin mutta kun en taas muista juttuja...:) Ja vaikea keskittyä kun kaikki kolme lastani (vanhin kohta 50 ;)) pelaavat olohuoneessa jalkapalloa puhallettavalla rantapallolla, no jaa, 13 kk tyttö lähinnä saa osumia naamaansa, aikamoisia tykkejä mutta ei ole moinaskaan, on saanut tottua aika hurjaan kyytiin isoveljen kanssa:)
Niin, sitä olen ihmetellyt miten käytännöt vaihtelevat paikkakunnittain ja nyt tuntuu että vaikka HYKSissä on varmaankin hyvä osaaminen niin rahat ovat tiukalla, en muuta keksi miksi toimenpiteitä on rajoitettu kohdallani minimiin, pelkäänpä että raha ja säästökuurit ratkaisevat. Mm. hemoglobiinini putosi sytoista vajaan 140 tasolta 95:een ja olin ihan puhki - ei puhettakaan EPOsta vaikka sen ite otin puheeksi tutulta saatuna vinkkinä. Taxot (ja nykyään myös CEF) romahduttivat joka kerta veriarvot tosi alas, mm. neutrofiilit 0.06. Ei taaskaan puhetta Neulasesta vaikka itse senkin otin puheeksi. Aloxia yritin saada avuksi cef:in aiheuttamaan oksenteluun, tosissani kovasti yritin ja selitin rankkaa tilannetta jo pienten lasten keskellä oksennellessa - ei heru, kerrottiin ettei sitä apteekista saa seuraavaan tiputukseen (aikaa joitakin päiviä). Hoitajalta kuulin eilen osastolla muista syistä vieraillessani että apteekista sitä saa päivän, ehkä allekin, tilausajalla, ei siis pitäisi olla ongelma. Ai niin, Emendiä kun sain reseptillä viimeksi ja sitä kysyessäni saako sitä sairaalassa niin vastaus oli että annetaan mutta vastaavasti samanlainen tabletti pitää omakustanteisesti tuoda takaisin. Nuo kolme kapseliahan maksoivat minulle 98 euroa.
Alkaa kertyä pikkuisen kiukkua tuota onkologiani kohtaan, pitäisikö lyödä nyrkki pöytään ja huutaa p..kele ennen kuin alkaa mitään tapahtua? Aloxin hinta on reilu 100 euroa, joku mainitsikin EPOn hinnan, kallis oli, en muista enää. Neulasen hintaa en tiedä, varmasti kallis. Taxoteeren hintaa joku kysyi, sitä en tiedä mutta herceptin maksaa 5.000 euroa/tiputus. Kallis lysti siis tulee siitäkin kun 17 tiputuskertaa käyn läpi sädehoidon jälkeen.
Psykiatrista vielä - käyttäkää ihmeessä kaikki sitä palvelua joilla on se mahdollisuus. Itse kävin kerran pari syöpähoitajan luona, ihan ok käyntejä mutta kaipasin ihan koulutuksen saanutta ammattilaista, käsitellä asioita hieman syvemmin. Jonoon laitettiin tammikuun alussa ja ensimmäinen vapaa aika huhtikuun puolivälissä. Ilmoitin jononhoitajalle että eikö mitenkään ole mahdollista päästä aikaisemmin ja että olen valmis ottamaan peruutusajan kun vaan sellainen tulee. Mitään ei tapahtunut ja puhuin asiasta toiselle onkologille, pyysin häntä patistamaan ja sain peruutusajan maaliskuulle, nyt olemme tavanneet kaksi kertaa ja minulle ne ovat olleet hyödyllisiä tapaamisia koska pelissä on niin paljon pienten lastenkin takia ja äitinä itä pohtii kaikenlaista kun ukkokaan ei ole mikään erkki-empaatti.... :( Todella ihana on tämä psykiatri, nostan hattua työlleen koska se ei ole ihan kevyimmästä päästä ammatinvalintoja. Suosittelisin kyllä kaikki joilla mahdollisuus ja jotka tuntisivat hyötyvänsä niistä käynneistä myös sen avun ottamaan vastaan. Ja kannattaa pohtia mielialalääkityksenkin hyötyjä, ainakin niitä kannattaa kokeilla jos voisivat ola avuksi, tuskin niistä ainakaan haittaa on. Itse ainakin lähdin kokeilemaan.
Tuntuu että suollan täät tekstiä kuin formula-ajoakun täällä on niin kova härdelli ja kokoa ajan joku keskeyttää ja kysyy jotain ja ajatus katkeaa ja yritän suoltaa seuraavaa ajatusta ennen kuin joku taas keskeyttää.... :-/
Nyt se on näemmä iltapuuron aika ja aurinkokin mukavasti alkoi paistaa vaikka hetki sitten vielä satoi - mukavaa perjantai-iltaa kaikille, nyt pakko lopettaa kun tyttö halusi kiivetä sohvalle viereeni ja pelkään että täräyttää näppistä niin että kaikki teksti taas katoaa taivaan tuuliiiiiiiiiiiiiiiiiiin.............. :)
- Uuteen aamun :)kevätmieli
- Re: Uuteen aamun :)tautinen
- Re: Uuteen aamun :)julia
- Re: Uuteen aamun :)Kehäkukka
- Re: Uuteen aamun :)Sartsa
- Re: Uuteen aamun :)kesän lapsi
- Re: Uuteen aamun :)lillukka
- Re: Uuteen aamun :)kevätmieli
- Re: Uuteen aamun :)kevätmieli
- Re: Uuteen aamun :)Sartsa
- Re: Uuteen aamun :)Kehäkukka
- Re: Uuteen aamun :)santeri