Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Uuteen aamun :)

Huomenta rakkaat ystävät!

Paljon oli vielä eilen illalla kirjoiteltu ja lukiessani tuli taas monta asiaa mieleen, mutta en pysty enää niistä yhtään muistamaan..
Päivä kerrallaan: Sulla on nyt siellä kyllä turhan paljon murehdittavaa syövän lisäksi. Tässä tilanteessa aviopuolison tuki olisi niin tärkeää, kun jaksaminen on sitä ja tätä, olen niin pahoillani sun puolesta. Ja vielä tuo huumeruisku asia..Me täällä maalla asuvat ei voida edes kuvitella, mitä vaaroja isommat paikat tuovat tullessaan, vaikka ei kai niitä lintukotoja enää missään ole, vaikka niin tahtoisi kuvitella.

Meillä käytiin aamulla kanssa ei niin mieltä kohottava keskustelu. Sanoin miehelleni, että 29 pvä tätä kuuta on sitten se lääkäri ja mä pelkään sitä ihan kauheasti mitä siellä sanotaan. Hän sanoi, että ei hän ainakaan pelkää, mitä siellä nyt voitaisiin niin pahaa sanoa...VOI #%#%, multa pääsi itku, sanoin, että palaa elämään ja tajua , että siellä voidaan sanoa, että syöpä on levinnyt joka paikkaan. Vastaus;älä mieti tuommoisia, turha sitä on etukäteen murehtia...Kun olis vaan ottanut kainaloon ja sanonut, että varmasti pelkäät, ymmärrän sen.Mutta me selvitään siitä yhdessä. Se olisi ollut paras vastaus, nyt tuli sellainen olo, että älä puhu syövästä mitään, kun ei puhuta, tautia ei ole.

Meillä mies on silloin parhaimmalla päällä, kun olen oikein reipas ja iloinen. Jos olen kipeä ja hiljainen tai yritän sanoa jotain sairaudestani, hän pakenee kokouksiin tai töihin ja on myös kulmat kurtussa. nIinpä yritän olla aina "terve", että perhe jaksaa..Onko siinä järkeä, tuskin, eikähän sitä loputtomiin jaksa, mutta tässä tilassa ei jaksaisi riidelläkkään..

Tulipas siinä teille vuodatusta, olkaa hyvät=)ja kiitos kuuntelemisesta<3

Mulla kainalo on tyhjätty kolme kertaa. Ensimmäisellä keraa 6 vartijaimusolmuketta, jotka kaikki puhtaita, seuraavaksi 10 imus, joista kuudessa syöpää, sitten kaikki kainalorasvat ja imusolmukkeet kylkiluita myöten. Silloin plastiikkakirurgi sanoi, että lähes kaikissa imus, joita löysi oli syöpää. Nyt kainalon yli oikeaan rintaan menee selkälihaksesta tehty trami, eli ei enää imusolmukksita olemassakaan. En ymmärrä syövän logiikkaa, ilmeisesti jo ensimmäisen leikkauksen aikana kainalossa oli tautia, mutta ne kierolaiset olivat vartijaimusolmukkeiden takana olevissa imusolmukkeissa, joihin ei kajottu...

Minä voisin ottaa tänään yhden soutuvuoron, olo jo hiukan parempi. En kans tiedä mihin ollaan soutamassa, ilmeisesti sinne Toivon satamaan. Välillä vene taitaa pyöriä ympyrää, mutta kompassi on tiukasti määränpäätä kohti!

Halauksin ja hyviä vointeja kaikille toivottaen Julia
julia | 5.5.2007 klo 09:11:53