Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Uuteen aamun :)

PAD lausunnossa on maininta sekä verisuoni- että imusuoni-invaasiosta. Jos loogisesti ajattelee, niin aina kun imusolmukkeista löytyy syöpäsoluja, on imusuoni-invaasio jo olemassa, kun ovat kerran imusuonia pitkin kulkeneet imusolmukkeisiin. Verisuoni-invaasio kait voi johtaa taas suoraan kasvaimesta minne vaan, eli käytännössä tarkoittanee, että kasvainsolukko on kasvanut kiinni verisuoneen ja sitä myöden syöpäsoluja on voinut kulkeutua verenkierron mukana muualle elimistöön ohi imusolmukkeiden. Kuulostaa kamalalta, mutta silläpä kait noiden liitännäishoitojen merkitys ja teho onkin viime vuosina korostunut, kun on ymmärretty alkaa tuhoamaan myös niitä elimistössä vielä näkymättömiä syöpäsoluja.

Tieto lisää tuskaa, itse kaivelin kaikkea mahdollista hulluuteen asti saadakseni jonkinlaisen käsityksen sairaudestani. Nyt olen rauhoittunut sen suhteen jo ymmärrettyäni että tilanne voi jatkon kannalta olla silti mitä vain. Ne joita olen oikeassa elämässä tavannut sairaalassa ja tukihenkilöpalavereissa ovat yhtälailla hyvän tai huonon alkuennusteen saaneita. Osa on pysynyt terveenä, osalla syöpä on uusinut ja hoidettu jälleen menestyksellisesti, osalla levinnyt muualle elimistöön alkuperäisestä ennusteesta huolimatta.

Kaikki tapaamani naiset ovat kuitenkin vaikuttaneet päällepäin tasapainoisilta ja elämän maku suussaan olevilta tilanteestaan huolimatta, ja se jos joku antaa voimaa, oli edessä sitten mitä tahansa :)
kevätmieli | 5.5.2007 klo 12:17:55