Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Uuteen aamun :)

Noista imusolmukemääristä heräsi kysymys.

Paljonko teiltä on kainalon evakuoinnin yhteydessä poistettu imusomukkeita? Minulta poistettiin 13, vartijatutkimusta ei tehty, mutta ilmeisesti kirurgi päätti leikkauksen aikana olla kaivelematta enempää silmämääräisen puhtauden takia ja puhtaathan ne kaikki 13 sitten olivatkin.

Epikriisissä vain luki, että potilaalla on erittäin paljon imusolmukkeita, eli oletan että niitä jäi siis kainaloon vielä paljon. Mikä tietysti turvotuksia ajatellen olisi hyvä ja toisaalta imutiet on nyt poikki syvemmälle kainaloon, kun kaikki rinnan lähimmät imusolmukkeet on poistettu ja imusuonet katkottu.

Mietin vain sitä, että kun vartijatutkimusta ei tehty, niin mistä pirusta sen sitten tietää, mihin imusolmukkeeseen ne imunesteet ekana virtaavat? Täytyy kysyä seuraavalla kerralla vielä, että onko mahdollista, että sellainen vartija onkin jäänyt poistamatta. Tuskinpa, mutta haluan kuulla sen omin korvin. Yritin ekalla käynnillä jotain noista imusolmukkeista kysellä, mutta dosentti tyrmäsi ajatuksenjuoksuni heti ilmoittamalla, että se on aivan varma että kun kaikki poistetut olivat puhtaita, niin ei niitä soluja muistakaan löydy..

Olen vain käsittänyt että evakuoinnissa putsataan I ja II tason imusolmukkeet kaikkineen, ja jos minulla on niitä poikkeuksellisen runsaasti, niin 13 kpl ei kuulosta em. evakuoinnilta. Täytyypä kysyä sitäkin.

Voi Julia, kyllä nuo ihan flunssan oireilta kuulostavat, mulla myös kurkku kipeä edelleen ja silmät kirvelee ja korvat kutiaa. Poika ja mies köhivät ja röhkivät niin, että mahdoton täällä on suojautua ja taitaa olla myöhäistä jo. Toivottavasti tämä nyt menee ohi isommitta ongelmitta.

Täytyy syödä tänään myös kaikkia herkkuja, kun makuaisti tuntuu olevan vielä tallella, mustikkapiirakka oisikin nam!

Piti mun varmaan kommentoida montaa muutakin asiaa, mutta pää on vähän samaa mallia kuin päivä kerrallaan-nimimerkillä, ei yksinkertaisesti enää tässä vaiheessa muista mihin piti vastailla :))

Niin se oli vielä, että TAYSin potilasläheiseen hoitosysteemiin olen kyllä ollut todella tyytyväinen. Luulisi että sairaanhoitopiirin alueella on paljon potilaita, mutta kertaakaan en ole tuntenut, että olisin jäänyt mitenkään vähälle huomiolle. Henkiseen puoleen on kiinnitetty huomiota joka käynnillä ja tosiaan vähän tuputtamalla tuputettiin nyt se psykiatrin vastaanottokäynti. Sitä en tiedä kauanko menee, että sinne pääsen. Mutta ei tarve tunnu olevan akuutti, joten sinänsä sama vaikken heti pääsekään.

Noista mielialalääkkeistä. En ole mitenkään niitä vastaan, mutta tähän asti parasta mielialalääkettä on minulle ollut tuo luonnossa liikkuminen ja ystävien tapaaminen. Eniten pelottaa töihinpaluu hoitojen jälkeen ja syksyn pimeys, kiinteän hoitosuhteen katkeaminen kontrollien varaan. Toivottavasti ei silloin tapahdu henkistä romahtamista. Tosin kaikkeahan tässä on etukäteen pelätty, ehkä se töihinpaluukin sujuu aikanaan luontevasti :)

Nyt kaivelemaan ruokakaappeja ja rakentamaan jotain hyvää naposteltavaa. Mukavaa perjantai-iltaa kaikille :))
kevätmieli | 4.5.2007 klo 20:07:17