Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: sairaslomaa?

Huomenta Pirkko!!!!

Joo, kyllä olen sama kielo palstalla kun palstalla. Olen niin jämähtänyt näihin palstoihin etten pärjää ilman. Näiltä olen saanut parhaat vinkit, neuvot ja kokemukset. Sen vuoksi kahlaan nämä läpi lähes päivittäin.

Se toinen tauti on perinnöllinen Sjögrenin oireyhtymä (reuma/autoimmuunitauti). Tuli mutkan kautta. En osannut edes varautua millään tavalla. Se altistaa imusolmukesyövälle. Ruuansulatus ei toimi joten seurasin suolistosyöpää. Ei tullut, tuli rintasyöpä gradus III. Taxotere oli varsinainen voimain koetus. Uudelleen en sitä haluaisi kokea. Enkä muuten CEFiäkään. Taxot aiheuttivat hirvittävät sähköiskumaiset säryt, kuumeen ja voimattomuuden. 2 x verensiirto + pitkä antibioottikuuri + liki 3 vrk sairaalassa. Inhoan sairaaloita yli kaiken. Aika kultaa muistot. Jos en olisi kirjoittanut kokemuksista ystäville ja tukihenkilöille niin en enää niitä muistaisikaan.

Alkuunsa yritin pitää mölyt mahassa. Kerroin vain harvoille syövästä. Sjögrenin kaikki jo tiesivät koska se näkyy niin hyvin käsissä. Sanoin tyttärelleni ”tämä on minun syöpä”. Hän sanoi että on parempi tietää kuin arvailla. Sen kun huomaa ettei kaikki ole kohdallaan. Rupesin kertomaan avoimesti syövästä. Sen jälkeen on henkinen kantti ollut paremmalla tolalla. Että ei tämä mikään salaisuus enää ole. Kuun lopulla alkaa sädetys. Sillä tavoin säilyn talvella paremmin Hurtti huumori on hyvä lääke.

Vaikeina aikoina kannattaa muistaa että ne hyvät ajat on edessäpäin.

Voimia jatkoont. T. kielo
kielo43 | 7.7.2006 klo 09:04:07