Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: sairaslomaa?

Hei kaikki! Ilmoittelen taas vähän itsestäni, niin että maanantainen kainaloni re-evakuaatio meni hyvin, käsi toimii vielä, jippii :) Tämä oli sitten jo kolmas kerta kun se leikattiin (v.2002 ekan kerran ja toukokuussa 2006 toisen kerran), joten menee jo rutiinilla tämä toipuminen, kuukauteen ei saa taas nostella mitään 3 kg painavempaa per molemmat kädet eli 1,5 kg/käsi, juu luulevat vaan ja niinkai sitä kotiäitinä pystyy olemaan nostelematta, tänäänkin kun tulin sairaalasta kotiin olen pessyt pyykkiä ja kyllähän märkä pyykki jo jotain painaa :) Tuohon sairasloma-asiaan palatakseni: 4 vuotta sitten kun sairastuin ensimmäisen kerran, olin kotiäitinä ja nuorin lapseni vasta 1,5 vuotta, joten sairaslomaa minulla ei ollut, mutta aikataulusta voin kertoa sen verran, että kun helmikuussa kävin mammografiassa, maaliskuussa minut leikattiin, toukokuussa alkoi sytostaatit ja noin syyskuussa sitten alkoi sädehoidot, jotka mielestäni veivät eniten aikaa eli 1,5 kk joka arkipäivä oli käytävä sädetyksessä, johon minulla meni aikaa matkoineen kaikkineen n. 2 h/päivä. Loppulausuntoja taisin saada n. lokakuussa, joten aika pitkään siinä meni maaliskuusta-lokakuuhun sairastellessa. Nyt kun sairastuin uudestaan, vähensin työtäni oma-aloitteisesti (ilman sairaslomaa), en vain ottanut työtarjouksia vstaan, olen tässä kotiäidin työni ohessa nimittäin tehnyt kahta osa-aikaista työtä, mm. raskasta siivoustyötä. Vähensin työntekoa jo siis huhtikuusta lähtien, koska patti kasvoi koko ajan ja hankaloitti työntekoa. Sitten kun minut toukokuusa leikattiin sain tietysti sairaslomaa ja irtisanoin työsopimukseni, koska tiesin, etten pysty niin raskasta työtä tekemään pitkään aikaan. Nyt on kolme kuukautta kulunut sairaslomalla, kaksi leikkausta takana ja kaikki hoidot vielä edessä. Sytostaatit piti aloittaa ennen juhannusta, mutta päättivät kuitenkin leikata vielä, joten nyt taas parantelen haavoja vähän aikaa, oletan kuitenkin, että ehkä heinäkuun lopussa tai elokuun alussa saisivat sytostaatit aloitettua ja sitten säteet päälle, joten olen varautunut henkisesti siihen, etten töihin pääse taas kun vasta ensi vuoden puolella - ja sillon pitää etsiä vähän vähemmän kättä rasittavaa työtä :) Jaksamista ihmiset ja muistakaa maistaa mansikoita, niistä saa voimaa jaksaa!
Pirkko | 5.7.2006 klo 22:41:13