Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: taxoteren aloitus

Hei Anne

Sinulle selviää ajallaan kuinka kauan tarvitset sairaslomaa. Lääkäri, joka suunnittelee leikkauksen tarpeen (riippuu onko kokopoisto vai osapoisto, tarvitseeko kainalon imusolmukkeet poistaa) antaa sairaslomaa varten A-todistuksen.
Minulle kirjoitettiin 6 viikkoa leikkauksesta eteenpäin (kuulemma tavallisesti 4-6 vk tarpeen mukaan). Minulta jouduttiin poistamaan koko rinta ja kainalo tyhjennettiin. Leikkauksesta annetun sairasloman lopulla (n. 3 vk leikkauksesta) kuulee patologin lausunnon, minkälainen syöpälaji oli. Jatkohoidot riippuvat sitten siitä, mikä tulos on, tarvitseeko sytostaattihoitoja ja/tai sädehoitoja. Minulle tulevat molemmat hoidot ja sairasloma on kirjoitettu nyt 30.11. asti (leikkaus oli 17.5.).
Leikkauksesta toipuminen minulla on vieläkin vähän kesken, käden liikkuvuus (kainalon tyhjennyksestä johtuu) on vielä rajoitteinen ja leikkaushaavan alueella on kiristyksen tunnetta. Parempaan suuntaan sen suhteen olen kyllä mennyt, vaikka alussa tuntui epätoivoiselta ainakin kolmen-neljän viikon ajan. Itse oli jälkikäteen ajatellen liian hätäinen toipumisen suhteen, autolla pystyin ajamaan n. 5 viikon päästä leikkauksesta, koska käsi ei tahtonut kunnolla toipua. Paranemiselle täytyy antaa aikaa!
Toiset käyvät hoitojen aikana töissä, mutta minä olen ajatellut, että se energia mikä hoidoista jäljelle jää käytän sen ehdottomasti kotiin ja perheeseen. Vaikka tulothan siinä siinä vähenee kun sairaspäivärahalle jää, eletään sitten suu soukemmalla.

Toivottavasti pääset mahdollisimman vähällä sairautesi kanssa, mutta muista, että täältä löytyy aina tukea ja neuvoa asioihin, jos niitä kaipaat.
Kaikkea hyvää sinulle.

t. Niisku
niisku | 4.7.2006 klo 18:54:14