Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Taxoteren aloitus - ja huiviasiaa
Hei! Tänään sain ensimmäisen Taxoteren ja olo on kuin omenalla :) Niin kauniin punainen olen ajoittain kasvoiltani, mutta kuuluu kuulemma asiaan. Tällä hetkellä syön siis kortisonia oikein kunnolla, jonka euforia- ja ylivilkkausvaikutus, mutta hoitajakin varoittelin, että ylihuomenna illalla huomaat kyllä, että kortisonikuuri loppui, tulee sitten se väsyneempi olo. Kävin maanantaina lääkärissä, joka siis määräsi hoidokseni 3xTaxoteren ja 3xCEF. CEF:hän on mulle jo tuttu, kun sain sitä 6x silloin 4 vuotta sitten, tiedoksi niille jotka eivät minua tunne: mulle tehtiin rinnan osapoisto ja kainaloevakuaatio v. 2002, tänä vuonna rintasyöpä uusiutui kainalossa, leikkaukset kainalosta 5/2006 ja 7/2006 ja nyt sitten sytostaattihoidot aluillaan. Sain maanantaina lääkäriltä myös viimeviikkoisten rintojen magneettikuvien tiedot - ja taas mulla on oikeassa rinnassa joku patti, mutta nyt siis hoidetaan nämä sytostaatit ensin 6 x 3 viikkoa tässä menee ja sen jälkeen sitten katsotaan, että mitä ne lääkärit päättävät, jos päätyvät leikkaukseen, sanoin, että se on sitten kokopoisto eikä muuta ja lääkäri oli samaa mieltä. Uuden patin löytyminen ei hetkauttanut minua henkisesti enää juuri mihinkään, taidan olla sen verran kovassa liemessä keitetty jo tämän tautini kanssa ja onhan näitä patteja tässä koko ajan löytynyt lisää eikä sitä vielä edes tiedetä mitä lajia se on, sehän voi olla vaikka joku rasvapatti, mutta lääkäritkin vähän epäilivät, että voi olla syöpääkin, kun nyt juuri nämä kainalopatit on ollut... Ja taas minä hypähtelen kuin aropupu asiasta toiseen: näin tänään bussilla Meilahteen mennessäni afrikkalaissyntyisen nuoren naisen sellainen mahtava, korkea, afrikkalaistyylinen turbaani päässään ja mä halusin tietysti heti samanlaisen tulevan kaljuni peitoksi :) Rohkaisin itseni ja menin juttelemaan hänelle, kyselin miten hän on sen tehnyt, mutta matka oli aivan liian lyhyt, jotta olisin kaikkia yksityiskohtia ehtinyt kysellä, saati sitten opetella sen tekemistä - ja kun kotona niiden ostamieni liian lyhyiden huivien (eihän kaupoista koskaan löydy sitä mitä lähtee hakemaan, eli yli 2-3 m huivia :) kanssa sitten yritin opetella, niin eihän siitä mitään tullut - taino tuli jotain, mutta ei kauheen nättiä :) Joten, jos teillä jollakin on yhteyksiä afrikkalaisiin tai muihinkin ihmisiin, jotka voisivat mulle pääkaupunkiseudulla opettaa sellaisen korkean turbaanin tekoa, niin pistäkäähän tietoa tulemaan, olisin kiitollinen. Jaksamista tähän päiväänne toivottelen!- Re: taxoteren aloitusTalvio
- Re: taxoteren aloitusPirkko
- taxoteren aloitushanni
- Re: taxoteren aloitusToivoton
- taxoteren aloitushanni
- Re: taxoteren aloitusenkeli
- Re: taxoteren aloituskukkamaaria
- Re: taxoteren aloitusniisku
- sairaslomaa?hanni
- Re: sairaslomaa?karin
- Re: sairaslomaa?Pirkko