Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Taxoteren aloitus

Hei Milja ja muutkin..=)

Harmittelin jälkeenpäin kun en ollut lukenut sitä ohjetta sytostaattiihoidoista kuitenkaan niin tarkkaan, siellähän siitä puhuttiin että jääpalat suussa voisivat auttaa. Kumma kyllä kukaan hoitaja ei tästä maininnut. Kyllä ainakin tutkimuspotilaiden hoitajilla varmaan olisi ollut aikaa siloin tällöin jääpaloja tuoda. Minulla oli useimmilla kerroilla mukana hyvä ystävä, joka myös olisi toki voinut, jos olisin vaan tiennyt tuon konstin. Tukihenkilö mukana on kyllä ihana jos niin hyvä ystävä on,ja jos ei ole miestä kuten minullakaan ei ole. Tässä ne ystävät sitten erottuu, eräs toinen sanoi kun kysyin tulisiko hän kanssani Syöpäklinikalle kun tämä toinen ei päässyt...."jos ei ole mitään muuta"...No annoin olla.

Minulle tuli jalkoihin Taxoteresta ainakin kerran kovia särkyjä, mutta päätin että kärsin ne ilman särkylääkkeitä. Buranat olisivat olleet sallittuja ainakin. Mutta jotenkin ajattelin säästää elimistöäni, ja odottelin että säryt menevät ohitse, ja niinhän ne menivätkin. En tiedä, onko sekin erilaista tutkimuspotilailla ja muilla mutta minä jouduin antamaan listan käyttämistäni lääkkeistä lääkärille, joka sitten katsoi sen läpi ja antoi luvan. Mietin kaikki mahdolliset mitä EHKÄ joutuisin ottamaan. Luotaistuotteet ainakin olivat kiellettyjä.

Pahoinvointia ei ollut juuri ollenkaan. Hain pelkästään Metoprameja ja otin heti jos vähänkin etoi. Ja sitä sattui aika harvoin. Tosi kiva, että JOKIN kauheus jäi väliinkin. Kauhukuvani oli kuullessani, että sairastan syöpää....että hoidosta tultuani oksentelen kaljuna....linja-autoasemalla.
Ja muuten ikinä ei särkenyt päätä koko syto-sädehoitojakson ajan, ihmettelin mistä sekin johtunee.Olisiko terveellinen ja vähäinen ruokavaliokin yksi tekijä.
Ja yksi erikoinen asia tapahtui jossain Taxoteren aikaan...minun ihoni muuttui silkinsileäksi...muistan kuinka silittelin vauvanpehemitä poskiani..=)Ilmeisesti solut uusiutuivat vai mikä sen aiheutti. Ei sitä kauaa kestänyt tosin.
kukkamaaria | 15.8.2006 klo 13:46:38