Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Löytyykö lataamosta virtaa vielä vapun jälkeen?

Sateista iltaa! En saanut koko päivänä yhteyttä nettiin ja kova oli päivä tällaiselle nettiriipuvaiselle.

Kovin on nyt ulkona tihruisen ja kolean näköistä. Tosin välillä paistoi aurinkokin. Nenä vuotaa ja aivastuttaa. Aamulla on aina kurkku kipeä. En tiedä onko tämä allergista vai olenko vilustanut itseni, kun vapun aattona kuljeskelin tuolla tuulessa ilman päähinettä. No, pääasia ettei tulisi kuumetta, ettei tarvitsisi taas lähteä niihin labroihin. Melkein kaksi viikkoa vielä aikaa seuraaviin hoitoihin.

Minullakin on hb laskenut 111. Ennen leikkausta se oli peräti 153. Vielä on kolme hoitoa jäljellä, että saa nähdä miten alas se lopulta laskee, vai rupeaisiko se välillä jopa nousemaan näiden hoitojen tauoilla.

Tänään on 9. päivä hoidosta ja olo on ollut jotakuinkin pirteä. Kesä tulee huimaa vauhtia. 25-vuotias poikani tuli eilen opiskelupaikkakunnaltaan tänne kotiin kesäksi, kun hänen kesätyöpaikkansa on täällä. Kyllä se tietää äidillekin lisähommia, mutta onneksi on nyt tämä sairasloma, että ei tarvitse aamuisin lähteä töihin. Toinen 19-vuotias poika tulee kesäkuun alussa koko kesäksi myös kotiin ja tietäähän noitten nuorten aikataulut. Nukkumaan mennään milloin sattuu ja yölläkin jääkaappi kolisee ja mikro hurisee.

Myönnän, etten ole tarpeeksi vaatinut pojiltani ja he aika paljon olettavat, että kyllä se äiti tekee ja siivoaa heidän jälkiään. Tosin tuo vanhempi poika sanoi äsken, että hän pesee itse pyykkinsä, kun opetan hänelle tuon pesukoneen käytön. Edistystä sekin. Tähän asti minä olen ne aina pessyt. Ruokaa menee valtavasti, kun kyseessä kaksi aikuista miestä ja lisäksi vielä tuo ukko. Mutta jos näin hyvässä kunnossa olen hoitojen jälkeen kuin nyt, niin kyllä minulla tietenkin on aikaa laitella ruokaa ja vähän heitä passatakin. Tuo vanhempi poika kyllä ainakin viime kesänä oli suurimman osan öistä tyttökaverinsa luona. Mutta iltapäivällä töitten jälkeen kaarsi auto pihaan ja äidin laittama ruoka kyllä kelpasi.

Toisaalta he ovat elämäni tärkeimmät ihmiset. Mielelläni nyt heitä passaan kun on aikaa. Ja sitten jos kunto hoitojen myötä heikkenee menen lepäämään ja saavat itse selviytyä.

Tuosta autolla ajosta sen verran: En ole kertaakaan ajanut tämän sairauden aikana. Muutenkin olen aia huono kuski. Ajoin kortin myöhemmällä iällä ja olen muutenkin aika ylivarovainen tuolla liikenteessä. Parempi, etten mene höyryissäni ajamaan, kun ilman höyryjäkin olen jo aika törppö. Toisaalta varsinkin kesällä olisi kiva lähteä joskus jonnekin vähän kauemmas itsenäisesti, ettei ukon tarvitsi aina olla kuskina. Täytyy yrittää terästäytyä silläkin saralla.

Onnea Kevätmieli huomiseen taxoon. Ja kaikille muillekin, jotka ovat menossa hoitoihin.

Kehäkukka | 2.5.2007 klo 20:25:43