Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Löytyykö lataamosta virtaa vielä vapun jälkeen?
Heippa kaikille Etelä-SuomestaTulin just kotiin jälkitarkastuksesta ja nyt on hyvä mieli (pitkästä aikaa) kun tulokset ei enää huonontuneet ja paperit lähtee sairaalastani tänään sinne Meilahden
syöpäklinikalle (Helsingissä siis) ja jään odottelemaan sinne kutsua....jotta sitten selviäsi hoitosuunnitelmakin.
Minun syöpäni lopputulos on onnekseni hyväennusteinen. Ehkä jonäin päivänä osaan näistä vielä iloita, mutta kun nyt on vielä palakurkussa ja täysin sekavaa vielä edes ymmrtää että minulta on leikattu syöpä. Eli lääketieteellisin termein minun kohdallani näin. Vasemassa rinnasta leikattu rintaa säästäen 9mm syöpäkasvain ja yhdestä vartiasta löytyi mikrometari 0,7 mm. Gradus I (jippii), molemmat hormoonit est & prog pos, HER2 neg (tätä oli alustavasti kohdallani epäilty positiiviseksi, mutta tarkemmissa tutkimuksissa osoittautui negatiiviseksi), jakaantuvuus (en muista sitä lyhennettä) 15%.
Nyt on selväsi tällä rouvalla mania fiilis päällä, joten voisin hypätä vaikka veteen ja heittäytyä hetkeksi veneemme perämoottoriksi.
Ainiin samalla käynnillä tänään punktioitiin nesteet kainalosta. En olisi millään halunnut (paniikki kaikkiin toimenpiteisiin iski välittömästi), mutta kuten lekuri lupari, ei todellakaan tuntunut koko tyhjennys missään, kun kainalo on ihan tunnoton. Nestettä tuli peräti 180 ml, joten hyvä, että oli sitkee lekuri ja puhui minut ympäri.
Sitten se kirjoitti lisää unilääkkeitä ja vakuutteli, että satunnaisessa käytössä (kun ei popsi säännöllisesti joka ilta) voi niitä rauhassa käyttää pidempiaikasestikin. Minulla voikuttaa unettomuus suoraan psyykkeeseen ja psykologi jo alkutaipaleella suositteli näiden käyttöä.
Manssi kirjoittelit siitä proteiinista. Opin raskauspahoinvoinnin aikana neuvolasta, että pähkinöissä on proteiinia, jos liharuat ei uppoa. Sinullahan on aika sinne ravitsemusterapeutille, niin saat varmasti hyviä vinkkejä kaikkeen syömiseen.
Sit kun te olette puhuneet painosta, niin olen ymmärtänyt jostakin, että kortisoni turvottaa ja lisää painoa. Siitä taisi muuten olla maininta siinä Reko ja Tina Lundánin kirjassakin Viikkoja, Kuukausia.
Kauheen pitkä viesti tuli. Mullakin on kerran kadonnut pitkä viesti bittitaivaaseen, kun klikkaa lähetä. Nyt teenkin aina niin, että kopioin koko tekstin ensin omalle koneelle ja sitten vasta lähetän.
Halauksia kaikille
MeriTuuli
- Nipin napin löytyy lataamosta virtaa vielä vapun jälkeen....Päivä kerrallaan
- Re: Löytyykö lataamosta virtaa vielä vapun jälkeen?MeriTuuli