Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Löytyykö lataamosta virtaa vielä vapun jälkeen?
Hei taas! Kyllä se alakulo tahtoo iskeä itsekuhunkin. Itsekin olen nyt muutaman päivän ollut vähän "surun suossa". Vaikka olen selvinnyt kolmannaesta taxosta yhdellä väsymyspäivällä ja nyt on oloni ihan normaali viikko tiputuksen jälkeen, silti tahtoo mieli mustua. Tänään olin siskoni ja hänen poikansa perheen kanssa tivolissa. Siellä näin paljon iloisia ihmisiä. Itse kuljin vähän sivussa ja tunsin muutenkin itseni sivulliseksi ja ulkopuoliseksi. Kyllä nämä juhlapäivät selkeästi korostavat tätä sairautta. Huomaahan sen täällä palstallakin.Sinulle Kevätimieli haluan lähettää rohkaisun. Vaikka syöpäsi oli aggressiivinen se oli kuitenkin paikallinen. Itselläni on myös aggressiivinen, HER-positiivinen ja laajasti kainaloon levinnyt. En millään muotoa halua väheksyä Sinun sairauttasi vaan ainostaan rohkaista sillä tavalla, että ennusteesi on hyvä. Minulla se on tosi huono. En edes uskalla ajatella sitä. En ole lääkäriltä koskaan kysynyt ennustetta, eikä lääkäri ole minulle sitä kysymättä kertonut. Ainoastaan silloin kun olin sepsiksen vuoksi osastolla sanoi hoitava lääkäri: Se tässä Sinun syövässäsi on positiivista, että se on hormonipositiivinen. Hän (vuoden syöpälääkäri) kuulemma pyrkii jokaiselle kertomaan hänen syövästään jotain positiivista ja minulla se oli tuo hormonipositiivisuus. Mitään muuta hyvää siitä ei löydy etsimälläkään. Kaikki ennustetekijät ovat mahdollisimman huonoja.
Mutta tiedän, että vaikka itselläni olisi paikallinen syöpä, hermoilisin ehkä vielä enemmän kuin nyt. Siinä mielessä ymmärrän Sinua hyvin.
Loppujen lopuksi emme kukaan tiedä miten meille loppujen lopuksi käy. Mutta hyvän ennusteen kanssa on ehkä kuitenkin hieman helpompaa elää kuin huonon. Itsekin olen eniten huolissani vammaisesta nuorestani. Miten hän selviää ilman äitiä, jos täältä joudun lähtemään. Vaikka hän on jo aikuisen iässä, niin selviytyminen ei kuitenkaan koskaan tule olemaan normaalin tasoa. Näin me äidit varmaan kaikki huolehdimme. Se on minusta tässä sairaudessa jopa pahinta. Tuottaa surua ja pelkoa toisille.
Anteeksi, että kirjoitin näin synkkiä. Jospa arjen alkaessa taas mielikin valostuisi ja tulisi toivoa tähän ajoittaiseen epätoivoon.
- Re: Löytyykö lataamosta virtaa vielä vapun jälkeen?Kehäkukka
- Nipin napin löytyy lataamosta virtaa vielä vapun jälkeen....Päivä kerrallaan