Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Löytyykö lataamosta virtaa vielä vapun jälkeen?
HUomenta ja tervetuloa aamukahville!!Tai join ne jo mieheni kanssa, kun hän lähti työreissulle..
Mulle kääntyi toukokuu, kuten jo tuolla jossain kirjoitin apeuden ja pelon sekaisin tuntein. Nythän on se kuukausi, kun tehdään levinneisyystutkimukset ja päätetään jatkoista. Hui kauheeta, kun mahasta kirpasee ajatella itseä istumassa lääkärin odotustilassa ja miettimässä onko kaikki hyvin vai ei vai onko vai ei. Se loputon vuoristorata pään sisällä ees taas. Ja lääkärin ilmeiten seuraaminen..apuaaaa
Tavallaan huojentaa tämä arjen tulo..asiat palaavat normaaliin päiväjärjestykseen, väki lähtee töihin ja kouluun, minä pesen pyykkiä ja kiillotan tiskipöytiä..=)Päivään tulee selkeä rytmi, ei turhan pitkiä luppohetkiä, jolloin syöpäajatukset vyöryisivät päähän.
Täällä kuoli maanantaina keuhkosyöpään eräs tuttu nainen, jonka syöpä diagnosoitiin samoihin aikoihin mun kanssa. Kuulin, että hänellä ei kovin hyvin mennyt mutta pelkäsin, että miten otan asian, jos hän kuolee..No, muutama kuukausi sitten olisin varmaan ahdistunut aivan kauheasti, mutta nyt alkushokin ja surun jälkeen otin asian yllättävän rauhallisesti..Eli jonkinlaista kasvua, oman sairauden hyväksymistä ja vahvuutta olen saanut varmaankin.
Viime viikolla eräs sukulainen kysyi, kuinka jaksan. Vastasin silloin, että henkisesti aika hyvin. Kerroin, että täältä palstalta olen saanut tosi paljon tukea ja tietoa. Luustoon levinneisyyden kanssa voi elää vuosia ja vaikka tauti menisi maksaan, elinvuosia voi olla vielä vaikka kuinka, eräs sairastunut elää vielä neljän vuoden päästä maksametastaaseista ja se on paljon. Luulin kertovani hyvän uutisen, mutta sukulaiseni kauhistui, vaan neljä vuotta oli hänen mielessään, se ei ilmeisesti ole paljon..
Näin meidän ja terveitten ihmisten ajatukset juoksevat eri latuja ja kuitenkaan kukaan terveistäkään ei tiedä minä aamuna nousee syöpädiagnoosin tai jonkun muun vakavan jutun kanssa.
Ehkä me ollaan onnekkaita(ei kyllä nyt siltä kauheesti tunnu), kun yritämme ainakin toteuttaa unelmiamme ja tehdä mukavia asioita juuri nyt ja olemme jättäneet sitku elämän taaksemme.
Kevätmielelle erityisesti haluaisin lähettää rutistuksia, älä murehdi murehtimista ja kanna siitä huonoa omaatuntoa, ei me täällä masennuta toisen apeasta mielestä eikä me odoteta, että jaksat olla aina pirteä. Minäkin nyt olen mutrullani, mutta kohta saatan jo hehkua toiveikkuutta. me ollaan vaan ihmisiä, ison sairauden kanssa taapertajia ja se on epistä, onhan meillä siis oikeus myös suruun!!!!
Olikohan taas sekavaa sepustusta...Taidan ottaa vielä kupposen kahvia ja avata aamutelkun.
Nyt muuten maha toimii ja ripulin kanssa=)=)
Julia
- Re: Löytyykö lataamosta virtaa vielä vapun jälkeen?julia
- Nipin napin löytyy lataamosta virtaa vielä vapun jälkeen....Päivä kerrallaan