Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Löytyykö lataamosta virtaa vielä vapun jälkeen?

Tervehdys lataamolaisille Etelä-Suomesta!

Tänään vielä otin aamulla yhden oxazepamin kurjaan fiilikseen, mutta sen jälkeen koitan taas pärjäillä ilman. Reilu viikko vielä ja olen ollut sitten 8kk sairaslomalla. Ensi maanantaina tapaan lääkärin ja silloin pitäisi päättää tulevaisuuden työ/työkyvyttömyyseläkesuunnitelmista. Jännittää kuulla, mikä on lääkärin ennuste selän kestävyydestä. Kesäkuussa on sitten ennen juhannusta seuraavat TT-kuvat.

Olen kyllä nyt parin viimeisen kuukauden aikana sopeutunut tähän kotona elämiseen ja muutenkin mieleni on tyyni hieman useammin kuin ennen (päiväkirjani mukaan), mutta ei tietenkään aina. Ihminen on kyllä kummallisen sopeutuva vaikka mihin kurjuuteen ja kärvistelyyn. Jos ajattelee, miten monet terveet kokevat elämänsä tyhjäksi ja tarkoituksettomaksi, se tuntuu nyt ihan käsittämättömältä. Olin kyllä omasta mielestäni perustyytyväinen ennenkin, mutta kyllä nyt osaa arvostaa kaikenlaisia pieniäkin asioita ihan eri tavalla. Ja ainakaan mistään ei oikein halua luopua.

Kipujen, huonon olon ja odottamisen tuskan aikana kaikki kurjuus vielä oikein korostuu, mutta ihana lukea aiemmin sairastuneiden toipumistarinoita. Hetkeksi pelot helpottaa ja sitä voi uskoa tulevaan. Vielä en kyllä ole päässyt siihen pisteeseen, että voisin tuntea jotain kiitollisuutta esim neljästä vuodesta vaan tunnen haluavani enemmän. Kuitenkin siihen uskon, että jokaiseen päivään ja vuoteen sairaanakin voi löytyä ilon hetkiä. Ihana lause on mielestäni se, että elämä voi olla samanaikaisesti raskasta ja hyvää. Se tuntuu lohduttavalta.

Voimia teille kaikille ja toipumista rankoista hoidoista ja juhlan aiheuttamasta "epätoivokrapulasta",
toivoo Santeri
santeri | 2.5.2007 klo 11:33:04