Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Löytyykö lataamosta virtaa vielä vapun jälkeen?

Hei Toukokuu,

käden puolesta minunkin mielestäni voit olla huoleton. Sen kanssa tulee muutenkin parempia ja huonompia aikoja. Särkylääkkeitä vaan tarpeeksi, mutta älä revi väkisin, jumpatessa venytä mutta vain kipukynnykselle asti.

Minua huoletti, kun en parin vkon jälkeen saanut kättäni ihan niinkuin jumppaohjeiden kuvissa ja sain ajan HYKSin Naistenklinikalle fysioterapeutille. Hän katsoi käden ja totesi, että olkanivel ja käsi liikkuu ihan ok. Olen käynyt sen jälkeen useamman kerran venytyttämässä kättäni (niin ja samalla mieltäni, kun tuntuu hyvältä että hoidetaan). Nyt olen käynyt sädehoidon jälkeen monet kerrat Meilahden puolella fysioterapeutilla ja tunnen, että minusta pidetään kyllä oikein hyvää huolta.

Tuo oli tosiaan viisaasti sanottu, että ennuste on 0% tai 100% eikä sitä etukäteen tiedä, kumpi. Minullakaan ei ennuste ole kaksinen, mutta ajattelen aina, että pieneenkin lukuun mahtuu monta ihmistä.

Pyörit nyt kyllä aikamoisessa tehosekoittimessa ja monesti tunnet olevasi jo ihan silppua, mutta ihminen on sitkeä ja sinnikäs, kun on pakko. Hae aktiivisesti apua, sitä ei aina tarjota, mutta sitä saa, kun jokapaikassa vaan avoimesti kertoo, että mua pelottaa, en tiedä jne. Perheelle voi välillä esittää reipasta potilasta, mutta noissa hoitopaikoissa saa kyllä olla surkeakin, kun siltä tuntuu.

Tosiaan tämä verkko on kaikilla tavoilla hyvä ja tukea antava, jos on valmis hyväksymään sen aiheuttaman nettiriippuvuuden.

Luottavaista mieltä sinulle ja mahdollisimman miellyttävää päivää hoitoputkessa matkaaville,
Santeri
santeri | 4.5.2007 klo 10:38:59