Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Löytyykö lataamosta virtaa vielä vapun jälkeen?
Huomenta kaikille ja kiitos tsemppauksista!Tepalle onnitteluhalit hyvistä uutisista ja toivotaan että MeriTuuli saa myös huojentavaa tietoa.
Heräsin jo neljän aikoihin aamuyöstä, kortisonin takia juoksin vessassa ja valvotti. Taas se juoma-pissa-hiki-rumba alkaa, huoh.. Fiilis on kuitenkin ihan hyvä, tänään näen taas lääkärin, jaa kopeloida ja koputella paikat läpi. Pitää muistaa nyt kysellä siitä Aloxista, vaikka tuskin ne sitä antaa ennenkuin on kokemuksia CEFin mahdollisista pahoinvointivaikutuksista. Kai se on siihen Kytriliin tyydyttävä sitten. Tiputtaako ne normaalisti CEFin yhteydessä kortisonia, kun sitä ei tarvi etukäteen syödä?
Itseasiassa nyt on sellainen tunne, että on jopa "kiva" mennä hoitoon, itse tiputushan ei ole tuottanut minulle ongelmia, se kanyylinlaitto on siinä hommassa se jota inhoan, mutta diapam jo kotona naamaan ja pyydän puudutetta. Toivottavasti neulahommat käy yhtä mallikkaasti kuin aiemmillakin kerroilla.. Oireet tulee sitten vasta parin päivän sisään. Eilinen lihassärky meni ohi, oisko kortisoni auttanut orastaviin flunssanoireisiinkin vai oliko vain väsymyksestä maitohapoilla. No enivei, nyt on ihan hyvä olo pientä pöpperöisyyttä lukuunottamatta.
Joku taisi kysellä jossain viestissä jääkypärästä? Kyllä sellaisia on käytettävissä, itse olen käyttänyt vain jäätumppuja ja -töppösiä taxoteren kynsivaikutusten ja jalka&käsipohjavaikutusten takia. Kynnet on ok, kasvavatkin koko ajan. Ei ole vielä tullut värimuutoksia eikä mitään tulehdukseen viittaavaa. Ekan taxon jälkeen jalkapohjat hilseili ja oheni, samoin toinen käsi oikein kirvelteli noista juonnekohdista. Toisen taxon jälkeen ei ole ollut ongelmia, kun sain tippakäteenkin tumpun ja annosta vähän kevennettiin. Uskoisin että se jääkypärä estää hiustenlähtöä, ainakin minulla on varpaissa vielä karvat tallella, vaikka ne sääristä ovat tippuneetkin.
Hiusten ajattelin kärsivän näistä hoidoista jokatapauksessa niin paljon, että pitää siirtyä peruukkiin, joten en jääkypärää halunnut käyttää. Vaikka onkologini laittoi urbaanilegendojen piikkiin sen, että jääkypärän takia lääkkeet eivät pääse kiertämään pään verisuonissa ja näin ollen sinne jää mahdollisia syöpäsoluja, niin kyllä se mahdollisuus jäi mietityttämään. Päädyin mieluummin tilapäiseen kaljuuteen kuin mahdollisiin itsesyytöksiin, jos niin ikävästi käy että päästä joskus löytyy metastaaseja.. Sormet ja varpaat taas eivät ole rintasyövän tyypillisiä etäpesäkepaikkoja, joten ajattelin suojella niitä mielenterveyteni takia. Mulla nimittäin lahoaa pää, jos en pääse liikkumaan ;)
Jahas, poika heräsi. Menen keittelemään meille aamupuurot ja napsimaan lisää kortisonia. Vielä ehdin aamulenkille koiran kanssa ennen polille lähtöä. Mukavaa päivänalkua kaikille! :)
- Nipin napin löytyy lataamosta virtaa vielä vapun jälkeen....Päivä kerrallaan
- Re: Löytyykö lataamosta virtaa vielä vapun jälkeen?kevätmieli