Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Löytyykö lataamosta virtaa vielä vapun jälkeen?
Täällä Savossa koti hiljeni muiden lähdettyä töihin. Sataa räntää. Aamut ovat hitaita ja hiukan masentuneita. Yksin olemiseen olen jo tottunut.Joskus kaipaan aikuista seuraa (työkaverit aikaisemmin). Tytär ja vävy lähtivät etelään Vappuloman vietosta. Toinen tytär tuli koiransa kanssa kesäksi kotiin ja kesätöihin tänne. Seuraa on siis iltaisin ja lenkkikaveri tytär koirineen oman koiran lisäksi.Mies ja poika eivät kävele vaan juoksevat etten pysy heidän perässään. Miehen kanssa järvellä soutelu ja kalastelu ovat yhteista harrastusta kesäisin, kunhan vain säät lämpenisivät.Tuntuu hyvältä, kun olen saanut nähdä lasteni aikuistuvan, vaikka sairastuttuani 10 v. sitten en sitä millään uskonut tapahtuvan. Lapseni ovat eläneet erilaisen nuoruuden sairauteni varjossa. Ehkä se on antanut syvyyttä heidän elämäänsä epävarmuuden lisäksi. Mielellään he ovat seuranani esim. luonnossa liikkuen. Ymmärrän hyvin kaikkien äitien hädän lastensa selviytymisestä.Itse menetin isäni 3-v. liikenneonnettomuudessa.
Meitä rintasyöpäpotilaita on uskomattoman paljon ja suurin osa meistä selviää taudista. Osalla, johon itse kuulun, tauti tulee takaisin ja kroonistuu ja siihen ehkä kuolen, jos en muuhun aiemmin.Elämän rajallisuden ajattelu on vaikeaa, vaikka kaikilla se joskus edessä onkin se raja. Luin Juha Hännisen ja + Pajusen kirjan Kuoleman kaari, joka oli koskettava, mutta elämänmyönteinen. Jollain syöpäyhdistyksen luennolta jäi mieleen ajatus, että on hyvä "antaa kättä kuolemalle eli tutustua asiaan" niin se helpottaa oloa. Raja ohenee. Vaikka aluksi kyllä ahdistaa em. pohdinta.
Elämää on rajalle saakka. Ja toivoa.
Ja on hyviä hoitoja, joilla tauti häviää kokonaan tai kuten itselläni pysyy kurissa pitkään.
Tämä kolmas sytostaattikuuri on ollut kahta edellistä helpompi kuten myös Herceptin-hoito. Nämä hoidot ovat kuin synnytys, joita ajattelin, että ei koskaan enää synnytyksen vaivojen aikana. Kolme lasta kuitenkin minulla on. Kummasti vain unohtuu vaivat lapsen synnyttyä. Sytokuuri synnyttää elämää tavallaan ja senkin vaivat unohtuvat, kun se loppuu.
toivottavasti en säikytä teitä näillä jutuillani. Voimia kaikille hoitoihin ja elämään!
- Re: Löytyykö lataamosta virtaa vielä vapun jälkeen?Marita
- Nipin napin löytyy lataamosta virtaa vielä vapun jälkeen....Päivä kerrallaan