Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Löytyykö lataamosta virtaa vielä vapun jälkeen?

Mie voisin pittää perrää, että suunta pysyy vakaasti parempia vointeja kohti.ja Kyllähän siellä olikin hyviä uutisia jo...
Luin illalla viestejä ja vedet tuli silmiini, kun luin Julian ja Lillukan viestit ja ajatuksen samasta veneestä, jossa ollaan ja kuinka annetaaan yhdessä voimaa sille , joka kulloinkin on heikoimmilla.

Oon tässä sulatellut tätä hoitojen alkamisuutista ja eilen soitti hoitajakin sairaalasta.Täytyy taas muistaa verikokeet ennen hoitoa, lisäksi varasi mulle ajan ravitsemusterapeutille. Mulla on pikkuhiljaa laskenut jokin arvo, joka sai heidät epäilemään syönkö kunnolla. Proteiinia pitäisi syödä enemmän.

Hoito alkaa kahden viikon kuluttua Navelbine + Herceptin yhdistelmällä ja seuraavalla viikolla Navelbine, seuraava on sitten vapaa (=lepoviikko)

Aluksi lääkärini ehdotti Taxotereä, mutta kun en aiemmin saanut mitään sivuoireita Navelbinesta, niin hän päätyi aloittamaan sillä.Seuraavan röntgentutkimuksen jälkeen päätetään vaihdetaanko.

Varmaan hoidot ovat aika samankaltaisia.Laskimoportti minulle laitettiin heti ennen hoitojen aloittamista.Useat lääkenimityksekset, mitä tässä palstalla on tullut vastaan ovat mulle kuitenkin aivan outoja.Se taas saattaa johtua vain eri lääketehtaiden valmisteista. Kun tää rumba alkoi 8 vuotta sitten sain vain leikkaushoidon, oikea rinta poistettiin, ensin osa sitten 2 viikon kuluttua kokonaan, kun patologin vastaus oli tullut. Lisäksi kainalosta osa otettiin pois, mutta ne oli puhtaat.Vuoden päästä leikkaus arven viereen tuli uusi kyhmy, joka leikattiin (oli samaa) ja sitten sain 4 viikon sädehoidon sairaalassa 400 km kotoa, asuin siellä potilashotellissa, viikonlopuksi tulin kotiin.
Nyt vasta olen saanut ensimmäiset sytostaattihoidot, kun metastaasit ilmaantuivat maksaan eli 2 vuotta sitten. Näitä hoitoja saan tuossa lähisairaalassa (50 km). Joku kirjoitti autolla ajamisesta. Mie olen kyllä ajellut ihan kuin ennenkin, yksin olen käynyt hoidoissa, en ole vielä tuntenut tarvetta saattajaan. Kontrollikäynneille läänin sairaalaan (120km) mies ei kylläkään päästä mua yksin. Se on kyllä ihan mukavaakin, että hän on aina mukana kuulemassa samat uutiset kuin minäkin.

Terveiset kaikille

Manssi
Manssi | 3.5.2007 klo 12:49:14